Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Förfrågan

Förfrågan

Har en del köpta program installerade med lösenord och skit. Vad händer om jag lägger in den gamla hd:n i en ny maskin försvinner lösenorden då?
Har lite faktureringsprogram och bokföringsprogram och andra program på den gamla hårdskivan samt Windovs XP någon som provat.?
Tacksam för svar
Antal svar på detta inlägg: 5
Om du stoppar in den gamla disken i en ny maskin och då som "slavdisk" så kommer de inte att fungera om du har ett annat operativsystem utan programmen måste då installeras om.
Om jag bara tar den gamla och lägger som sigle master då.? i den nya burken utan hårdskiva.
Tänk på att kolla om Windows XP:s "drivrutiner på den externa hårddisken går att anpassa/uppgradera till den nya datorns grafikkort etc.
Annons
harrybjorklund, har du faktureringsprogram så borde du ha en backup på fakturerings systemet
som du kan ladda in på den nya. datorn
där skall ditt lösenord finnas med.

försöker du köra hårdisken mot ett nytt moderkort och processor som master(boot)
så måste du reparera och validera ditt OS, ett rent ut sagt dåligt förslag.
men fullt möjligt
Okej verkar som jag måste ta en backup av hela den gamla hd:n.
Skall försöka lägga in den gamla hd:n som slave så går det väl lättare om jag köper en ny hd som master...det löser väl sig annars återkommer jag i ärendet.
Tack för alla svar och ha en trevlig sommar i värmen.

Mvh Harry

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem