Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Sida vi sida

Sida vi sida

Kom på att jag inte kan ha två sidor bredvid varandra på den nye datorn, jag kan alltså inte minska ner en bild och lägga en annan bredvid, datorn verkar inte spara den första.

Förmodligen är det en inställning jag missat, men vet någon hur jag fixar till det?

Antal svar på detta inlägg: 9
Vad är det för program du avser? Internet explorer, office, bildbehandling eller vad
Jag kör FF och windows7.

Det är t.ex om jag vill titta på en annan sida bredvid denne, kanske en nättidning eller någon annan sida.

På min förra dator kunde jag då minska ner denne, och lägga den andre bredvid.
Har jag fattat dig rätt? "Bilder!? Du kan ju kopiera en bild och få i samma fönster i dess programvara. Men direkt på skrivbordet går ju inte vad jag vet.
...................................
Detta finns att läsa i Hjälp & support i Wndows 7

Ordna fönster med Fäst
Med Fäst ändras fönstrens storlek automatiskt när du flyttar, eller fäster, dem till skärmkanten. Du kan använda Fäst för att ordna fönster sida vid sida, expandera fönster vertikalt eller maximera ett fönster.

Ordna fönster sida vid sida
Dra fönstrets namnlist till höger eller vänster på skärmen tills en kontur av det expanderade fönstret visas.

Släpp musen för att expandera fönstret.

Upprepa steg 1 och 2 med ett annat fönster för att ordna fönstren sida vid sida.

Annons
öppna länk i nytt fönster har alltid funnits och gör det även i FF4
om du öppnar en ny flik, så tror jag inte att det funkar, men om du öppnar nytt fönster kan du göra som 0zzy skriver
Fungerar tyvärr inte, när jag öppnat det nya fönstret så lägger den sig över den förra, drar jag sedan fönstret tiil höger eller vänster, så har det första fönstret försvunnit.
Öppna länk i nytt fönster, är det något jag måste aktivera, och var gör jag det i så fall, förlåt en okunnig.
Tack för hjälpen, jag fann lösningen genom att högerklicka klicka på den länk jag ville ha, men det behövde jag aldrig förr, det gick automatiskt.

north , du måste vara berred att lära dig nytt varenda gång du uppgraderar
att du fixade det.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem