Lördag 21 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Hälsovarning?

Hälsovarning?

Eftersom det finns läkare här på IS, undrar jag vad som hände mig senaste natt.
Gick på toa 3-tiden och plötsligt börja jag bli svimfärdig och fick ta stöd mot väggen och svetten började strömma ner från ansikte och kropp. Lyckades stappla tillbaka till sängen, innan det hände något. Undrar vad det var?
Antal svar på detta inlägg: 12
Sidor: 1 2 Nästa »

Utan att vara läkare så tror jag du vart drabbad av ett blodtrycksfall för att du kanske klev upp för hastigt ur sängen.
Nej, jag klev inte hastigt opp från sängen, mätte blodtrycket ca: kl 8.00 och det var 133/67 puls 56.Kan det vara biverkningar av mediciner som jag måste ta?

Ser att jag bara har fått svar från en lekman och av det kan man antaga att man
ska hosta opp 800 kr på IS bordet att få ett expertutlåtande. Fnys!
Är ingen läkare men ett tillfälligt blodsockerfall kanske?
Annons
RolleBe , visserligen utanför ämnesfrågan, varken Daniel eller jag tar betalt för att hjälpa andra via forumet. jag med skulle bli orolig om liknande händer mig som med dig.
RolleBe!

Du fick en liten stroke. Men det får många utan men.

Svettades du kopiöst och blev andfådd. Då tror jag på en liten hjärtinfarkt.
Det kan man ha 4-5 stycken utan att dö.

Men man blir ju lite försiktig. Blanda inte alkohol med "se på fan-tabletter."
Då blir man svett. Minst sagt.
Leiake!

Ja, det stämmer att jag svettades kopiöst och lördagswhiskey har jag fått lämna bort Favoritmärke var Grant´s.

Tänk om det händer när man cyklar, vilka följder blir det ?
RolleBe.
Jag har själv råkat ut för samma sak flera gånger. Jag har tagit det som ett blodtrycksfall. Det är väldigt obehagligt! Svetten rinner och man behöver gå på toa på för både det ena och det andra. Men det kan också ha varit panikångest. Det är också jätteobehagligt.
Men det skadar aldrig att söka en läkare så får du besked om vad det kan ha varit.
Lyssna inte på Leiake, han snackar bara goja!

RolleBe

Vet inte om det var första gången du drabbas av detta . Men du borde sökt läkare!!
Visst, visst har jag varit på kontroll hos läkaren, ska på återbesök i September.
Det intressanta hade varit att veta vad blodtrycket låg på 03.00.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem