Lördag 20 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Windows Live mail

Windows Live mail

Jag har installerat om min laptop och har nu installerat in Windows Live mail 2011 och öppnade programmet och la in min e-mailadress och sedan kan den inte hämta e-post och mapparna från nätet för det står följande, "Du måste vara ansluten till Internet för att kunna logga in. Om du vill logga in i offlineläge ansluter du till Internet, väljer Kom ihåg mitt lösenord på inloggningssidan och logga sedan in. Du kan sedan logga in offline".

Jag har internetanslutning på min dator och kan inte hämta mappar och e-post i Windows Live Mail.

Jag har Windows Vista med servicepack 2 installerat i datorn. Jag behöver snabb hjälp så jag kan gå vidare med installationen av min laptop.
Antal svar på detta inlägg: 41
Sidor: 1 2 3 4 5 Nästa »

Om du öppnar windows live och går på verktyg till höger ska du kunna välja offline/online läge där, min funkar och då har jag ett rött kryss när det står arbeta offline, du kanske har rött kryss på arbeta online, värt att kolla.
Det fungerar inte ändå utan jag kan inte logga in på knappen intill utan då får jag upp den ruta med det jag skrev ovan i mitt inlägg.
Challe!

Mitt förslag är att du avinstallerar Windows Live Essential 2011, och sedan tar
hem det igen och följer anvisningarna noga.

Jag tror du har kommit fel på något sätt.Det är du inte ensam om.

Här är lite nyttigt om du vill testa.

http://tinyurl.com/4x6towq
Annons
Här kanske finns nån hjälp
http://help.outlook.com/sv-se/140/gg316699.aspx
det problem som jag har är att jag kan inte logga in på Windows Live Mail 2011 men det går att lägga till mina e-mailadresser men sen kan jag inte hämta mina mail eller mappar till de olika hotmail adresserna.
Challe, ett gott råd , ge oss vilka konton det är , inte ditt hela utan
om det är @gmail/hotmail/livemail/telia/tele2/spray osv

många av dem har ju möjlighet att nås via webbsidorna.
testa då där först innan du jagar dig villrådig på fler konton en ett.

tala sen om om du kommer ut på internet med webläsaren som vanligt. eller är det stopp där också
Har du nåt Windows Live ID? Kan du logga in där?

Ja, jag har ett Windows Live ID och kan logga in på nätet och kolla mina mail men jag kan inte logga in i Windows Live Mail med knappen uppe till höger för då får jag det meddelandet som jag skrev i det första inlägget.
Det är tre hotmail konton som jag har. Datorn fungerar felfritt på allt annat och jag kan komma ut på nätet och jag kan logga in på mina hotmail konton på nätet också.
Challe ta ett konto itaget , och rusa nu inte iväg.

Windows Live Mail
under alternativ/epostkonton under egenskaper
skall du kontrolera om din emailadress är riktig och ditt lösenord

är de det får du återkomma

men ta ett konto i taget och testa. av tex hotmailkontona

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem