Torsdag 18 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Internetstart visas olika-samma pc

Internetstart visas olika-samma pc

Hej!
På min burk visas internetstart olika på användarkonton, alla har samma rättigheter. Det gäller endast internetstarts sidor, när man surfar vidare på andra sidor fungerar allt som det ska (rätt tecken på rätt plats).

Hur det ser ut? Fyrkanter samt lite kinesiska eller japanska tecken (har svårt att skilja dem åt) här och där... Även utseendet på mallen påverkas.

Vad ska jag göra? Ett användarkonto visar allt korrekt.
Antal svar på detta inlägg: 4
vet inte vilken browser du har ?
och vilket os du kör?

om kör du ie6 :
men det kan vara att du har en annan kodning inställt i din browser , använd under visa/kodning västeuropeisk(windows)

det kan också vara så att du valt fel teckensnitt och språk under verktyg/intenetalternativ/almänt , teckensnitt teken baserat på latin

det är vad jag kan komma på just nu
Tack för hjälpen. Det visade sig vara felaktigt inställt under "visa/kodning västeuropeisk(windows)" på Internetstart som gjorde dessa krumelurer. Intressant att det inte påverkar samtliga användarkonton.. Jag trodde allt slog igenom.
Vet inte varför men...men mina favorit länkar försvinner hela tiden, det började strula igår. vad jag vet har ingen pillat för nställningar för cookies eller liknande.
Annons
Andreas läs tråden som Daniel har lagt in under internetstart
och läs raderna under mina favoriter

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem