Fredag 3 maj 2024 vecka 18
Forum
Kategori: Övrigt

Saker man kan reta sig på

Saker man kan reta sig på

Det finns ju saker i vardagen man kan smått reta sig på. En sak jag reagerar på när det är tv-reklam: Hur i hela friden kan ett schampo, en träningsprodukt, en yougurt och allt vad det kan vara - vara REVOLUTIONERANDE?!!!! Snacka om att missbruka ett ord! Just det ordet måste vara reklammakarens favoritord, själv tycker jag det bara är urlöjligt.
Antal svar på detta inlägg: 42
Sidor: «1 2 3 4 5 Nästa »

är det så här vi känner oss ??

http://goo.gl/cYAeC
Göcke!

Något ditåt, tror jag. Parlamentet överdriver ingenting.

Sjukhus får böter när för många blir sjuka. Samhället bötfäller sig själv.
Mycket lustigt. Det verkar totalt sanslöst. Det är väl bättre att ligga i en korridor
än ligga ute på gatan om man råkar illa ut. Irriterande idiotiskt.

Var nyss på ICA. Mariekex var slut. Irriterande.
Greve´ost i skivor slut. Irriterande.

Nu överlever jag ju detta, men det finns massor att irritera sig på.
Har inte tänkt så noga på detta innan trådmakaren:s inlägg.

Bara idag har jag blivit irriterad minst 50 ggr.
Innan kvällen är jag väl uppe i 300 ggr.
Jag tror att om man blir smått irriterad,
eller rent av förbannad på saker som sker
eller inte sker !
Det visar att man bryr sig, och visst är det
bättre, än att aldrig bry sig om något
eller någon !
Annons
pensionär!

Vi får nog leva med att vara lite uppretade i detta stressade samhälle. Men jag
vill inte byta till att sitta i en stengrotta med bara granskog och massa sabeltandade
tigrar. Det var nog stressande det oxå.

Började med svartvit TV år 1957. Min far var på bettet. Han fick köpa en extra
antenn som fick stagas med vajrar. Redan då var han irriterad trots att inte
reklam var uppfunnen.

Att detta med TV skulle utvecklas till en sådant reklammedia fanns inte på min
karta. Men nu har jag fattat. Men dom gräver nog sin egen grav.

Man skall inte behöva sitta och "zappa" mellan kanalerna för att slippa höra och se
all reklam. Dessutom en massa trailers.
Det måste finnas en annan form av finansiering.


Det är sant leiake, det blir tusan bara mer och mer och dessutom tycker jag, (men det kanske inte är så) att när man ska zappa förbi reklam så är det reklam på de andra kanalerna med, som om de kommit överens om tidpunkter då reklam skall visas.

Javisst är det bra att vi bryr oss, skulle vi ha ett samhälle där alla är likgiltiga kan man ju undra vad som skulle hända. Ja en rätt intressant tanke egentligen!

speedball!

Du har ju TV1 och TV2 och kunskapskanalen. Dom är reklamfria, än så länge.

Dom kanalerna är ju bättre än reklam i alla fall.
Allsång på Skansen är jag tveksamt till. Då föredrar jag reklamen på TV6.

Då fattar du vad jag tycker om Allsång på Skansen.
Hehe och jag som börjar tycka det är ett riktigt bra program. Fast det är ju tack vare att de tar dit artister helt i min smak. T o m Hoffmaestro som sist. Grejer det!

Måns sköter det bra får man väl säga. Grabben är ju inte lastgammal direkt..Men jag har svårt för det här överdrivet klämmkäcka. Fast å andra sidan, han har flera mil upp till den oerhört överdrivna Lotta Engberg.
leiake!!

Du gilla tv4 förstå jag! Lotta på liseberg! Tyckte du det var trevligt att höra "Den skrattande polisen" Ett par dagar efter det som hände i Norge??

Visserligen bad tv4 om ursäkt,efter, men man borde "Tänkt" åtminstone någon gång!!

Dessutom skriker hon så det hörs ändan till Norge utan att ha tvn på!!
Kom på en ny sak förutom reklamen, de håller på och renoverar våra hus vilket innebär ny fasad, nya fönster, ny balkong, stambyte samt nya vitvaror i köket. De började år 2010 och helt plötsligt stod allt stilla, under april i år så började de med vårat hus.

Först fick vi vänta minst 14 dagar efter utsatt datum innan de böt alla fönster (utan persienner), sen kom byggställningen 5 veckor försenad. Efter ytterligare 1½ månad fick vi våra persienner till alla fönster utom 2 + att de inte satte något på badrumsfönstret.

För 3 veckor sedan började de med fasaden och satte på frigolitplattor, för 1 vecka sedan plastade de in alla våra fönster och började spackla väggarna för de ska målas, vi kan inte öppna dessa fönster (ja vi kan öppna dem men det gör ingen nytta pga plasten).

I dag kom de och satte på skydd på badrumsfönstret men 2 persienner fattas fortfarande. De har inte börjat med jobbet inomhus ännu det blir väl till hösten. Sen har dom flyttat ytterväggen i vardagsrummet så att gamla balkongen blir till förstorning av vardagsrum, bara att fixa detta (golv, väggar osv. kommer ta ytterligare 6 veckor).

Hoppas jag fick med allt nu...
Bandit!

Det låter som att du önskade att du var med på Utöja och inte kunde simma.
Du vill bort från eländet.

Personligen så tycker jag att man skall erbjudas ersättningsbostad i en så
omfattande renovering. Allt annat är tortyr.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem