Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Övrigt

En fråga

En fråga

Vad är en makron?
Antal svar på detta inlägg: 14
Sidor: 1 2 Nästa »

http://sv.wikipedia.org/wiki/Makroner
Seggre95
Detta är ett väldigt bra hjälpmedel att söka på.
http://www.google.se/
Baka, så kommer vi på besök
Annons
Makron.
Den här artikeln handlar om makrosäkerhet och förklarar riskerna med att aktivera makron och hur Säkerhetscenter i Microsoft Office 2007-systemet kan hjälpa dig att minska riskerna. I den här artikeln kan termen "dokument" syfta på alla Microsoft Office-filer som kan innehålla makron. Termen "makro" syftar på ett makro som har skapats med Visual Basic for Applications (VBA).

Om Seggre95 menar ett makro avsett för datorer, så kan man i korthet förklara det med att ett litet extra program som man startar manuellt och som sedan då utför vissa önskade saker.

Ex kan man i Word, Photoshop och andra program, göra egna makron. Om man t.ex. har ett antal återkommande dokument som man vill göra på ett visst sätt med i format eller något annat, så kan man spela in ett makro och sedan när man då startar makrot så fixar det programmet till allt som man annars skulle ha fått gjort manuellt.
Nu har jag fått problem...... Försöker ladda upp en ny Profilbild, men den blir över hela profilsidan.... Varför?
Bilden är inte mer än 113kb.
Tacksam för svar/UL
du måste minska ned sidbredd och höjd
Tack för snabbt svar
ett drömställe !
Hejsan allihopa! Jag undrar så mycket var alla har blivit av. Det var samma förra sommaren, men nu är semestern slut för dom flesta tror jag.

Jag har inte varit inne här och läst så mycket men tycker mej har märkt en lite
tråkigt stämning den sista tiden.

Vaför kan vi inte tillåta oss att vara dom vi är och säga det vi vill.

Allting måste inte vara på mitt eller ditt sätt.

Tack o lov så är vi alla väldigt olika.

Jag gillar t ex djur, korsord natur m m. Andra gillar Raggarbilar, matlagning,
böcker m m. Ville bara skriva av mej lite.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem