Lördag 21 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Tips medicin mot myggbett

Tips medicin mot myggbett

Min särbo är känslig för både mygg och knott. Hon får stora kliande utslag som sitter kvar i flera dagar. Jag bor i ett mygg och knottrikt område. Trist att vi inte sitta ute fina sommarkvällar så jag började fundra på en lösning.

Utslagen borde bero på överaktivt imunförsvar så jag googlade lite och hittade en medicin som heter Loratadin som dämpar immunförsvaret. Köpte en ask och provade och det funkade direkt efter en tablett. Hon får små bulor nu men de försvinner fort.

Läkare Telomer här på forumet, du kan väl kommentera ovanstående innan alla myggkänsliga springer och köper medlet.

Det står inget på förpackningen om det här.

Här är medicinen på Fass

http://www.fass.se/LIF/produktfakta/artikel_produkt.jsp?NplID=2003051600
0038&DocTypeID=7
Antal svar på detta inlägg: 2

EVENTUELLA BIVERKNINGAR

Liksom alla läkemedel kan Loratadin Hexal orsaka biverkningar men alla användare behöver inte få dem.

Trötthet, huvudvärk, nervositet, sömnighet.

Ökad aptit, sömnlöshet.

Allvarliga allergiska reaktioner, yrsel, oregelbunden hjärtverksamhet, illamående, muntorrhet, inflammation i magslemhinnan, onormal leverfunktion, hudutslag, håravfall.

Om några biverkningar blir värre eller om du märker några biverkningar som inte nämns i denna information, kontakta läkare eller apotekspersonal.



Nu är det nog ingen risk att det blir rusning till Kronans Droghandel...
Från tidig vår till sensommaren så äter jag Loratadin, extremt bra tablett mot allergiska reaktioner, jag tar den i förebyggande syfte mot pollenallergi. Jag har inte upptäckt någon biverkning. Jag får aldrig myggbett så mot dem tar jag inte Loratadin.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem