Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Hobby och motor

Bolt och Blake

Bolt och Blake

Förutom att bådas namn börjar på B, så bor de båda på Jamaica, de är båda

friidrottare av yppersta världsklass, Bolt världsrekord anses i det närmaste

oslagbart, och samma sak med hans rekord på 200m, men i fredags var Blake

ytterst nära att slå det.

De tider dessa två löpare presterar har aldrig någon annan varit i närheten av.

Sist och inte minst så är de träningskompisar!

Kan det vara en tillfällighet att de två genom tiderna snabbaste män har råkat

hamna på samma lilla ö i Karibiska havet, eller skall vi inom några år få reda på

att det låg något bakom, som kommer att dräpa våra illusioner om rent spel?
Antal svar på detta inlägg: 11
Sidor: 1 2 Nästa »

Ja med denna enorma muskelmassa så kan man ju har sina funderingar!?

Det finns ju "Magrare" som oxå springer fort,dock har dom inte den snabbheten!

Jag tror vad jag vill jag!!
Självklart har de fördelaktiga genetiska förutsättningar. Liksom afrikanerna har det vad gäller långdistanslöpning. Men de hävdar sig inte särskilt bra i släggkastning eller kula va? =) Hur många vita har sprungit under 10 sek på 100 meter kontra hur många svarta?

Vad gäller dopning kan ni slå det ur hågen. Dagens teknik att komma åt sånt är ruskigt effektiv och spårar utan problem upp mikroskopiska substanser. Dessutom testas utövarna kontinuerligt och helt oannonserat
Vet inte om jag tror du har rätt angående dopingen Speedball, det har alltid känts som att fusket ligget steg före.

Men jag hoppas du har rätt, vill inte vara med om fler besvikelser gällande idrottsmän som är lite utöver det vanliga
Annons
Har ni tänkt på att av 10 friidrottare från USA är de 9 mörkhyade av 10 idrottare !
Så varför underskatta deras prestationer !!!
Ingen har väl underskattat deras prestationer, men nu gäller det 2 löpare från Jamaica som överpresterar!
Bob Beamon Hoppade längd i Mexiko redan 1968 8,90 det stod sig väl 23 år åtminstonde!!

Andra var inte i närheten!! Det är tråkigt att misstanken finns där hela tiden.

Men vi har ju svart på vitt från gamlar öststaterna. Dom vann ju nästan i allt dom ställde upp i!
att alla är misstänksamma mot nya rekord inom sporten är frukten av att så många fuskare har åkt dit. jag tror att det är något vi får vänja oss vid, denna misstänksammhet,, sen kan dom inte få komma tillbaka efter några år igen, jag tycker att det borde vara livstid direkt...
Har man "torskat" i ett dopningsprov så skall det var slut på karriären.
Allt annat är ju idiotiskt.

Men det är pengar som styr.
Låt oss tro dom är rena tills motsatsen är bevisat, och finns det verkligen resurser för att forska och hitta dopningsmedel på Jamaica, som Wada inte ser spår av!

Det kanske är Jamaicansk rom som är boven, men dom har ju varit bland dom bättre sprinters länge, själv om dom är under 3 miljoner jamaicaner!

Värkar alltid komma en och annan utöver som utmärker sig, och att dessa två börjar på B är nog tillfälligt, men du kan ju lägga till både Beamon och Bubka och fler....!
sen är det ju skillnad på doping o doping.

80-talets Östtyskland där staten gick in och såg till att utövarna skulle ta guld till landet till varje pris. Läkare proppade i dem oerhörda mängder tillväxthormoner, anabola steroider.

En travkusk har en liten skvätt alkohol kvar efter att ha tagit nåt glas vin för mycket dagen före - åker dit i ett test dagen efter. Livstid avstängning?

En skidåkare som måste ha sin astmaspay för att kunna vara med överhuvudtaget - kan åka dit med, om denne inte har sin dispans. Livstid avstängning?

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem