Torsdag 25 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Tappat drivrutiner

Tappat drivrutiner

Fick en ny dator på jobbet, En HP probook 6360b. Den hade de blåst om med ett Windows XP image, med de inloggningsrutinen och kataloger som finns där.
Datorn är gjord för Windows 7, så jag installerade det idag på den istället. Innan jag gjorde det så fick jag möjlighet att skriva in lösenord för min Telia Gateway, och det fungerade då att komma ut på nätet. Jag skulle behålla Internetuppkopplingen under intallationen, stod det i en ruta under installationen. Eftersom det var XP gjorde jag en "ren" installaton. Efter installationen saknas drivrutinerna för trådlöst nätverk och ethernet, och några till. Jag kommer alltså inte åt Internet. Helst skulle jag vilja ha en recovery skiva och återställa den till hur den var före jobbets "image", så den blir original igen, men hur hittar man en sådan?
Någon idé att installera om Windows, om drivrutinerna finns på skivan?
Jag har försökt leta drivrutiner på HP:s sida, men blir bara flyttad till olika sidor hela tiden och blir förvillad.
Enklast vore HP:s revovery skiva, om någon kunde bränna en sådan..
Antal svar på detta inlägg: 6
ring HP , så sänder de en riktig recoveryskiva
eller hämta här.
http://goo.gl/yKYgi
Tack Göcke.
Är det "System Default Settings for Microsoft Windows 7" du menar på
http://h20000.www2.hp.com/bizsupport/TechSupport/SoftwareIndex.jsp?lang=en&c
c=us&prodNameId=5045583&prodTypeId=321957&prodSeriesId=5045581&s
wLang=36&taskId=135&swEnvOID=4053 du menar? Det är Windows Professional -32 bit
du skall instalera allt som finns i den listan under rätt OSversion, och då först de som har med nätverk , både trådlöst/kabel. och sen instalera resten.
Annons
Ok. Tack.... Ingen idé att köra om Windowsskivan?
nej , har du ett instalerat OS, så är det bara de drivrutiner som HP förordar som du skall instalera , de finns inte med på mikrosofts DVD.
sen får du ju med en del andra saker som funktionsknappar och dylikt , specifikt för HP.
Tack, de skulle skicka en skiva. Skulle ta en vecka...

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem