Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Stulna datorer

Stulna datorer

En Uppmaning till alla i vårt avlånga land, hjälp till att stävja handel med stulna datorer, mobiltelefoner och annat stöldbegärligt, för allas trevnad skull.

Jag och många bekanta har bara i år fått inbrott som övergår smärtgränsen.

Tyvär så står polisen handfallna. de står hellre och stoppar fartöverträdelser än jagar inbrotts tjuvar och vandaler.

Men vi som drabbas , blir skuldsatta för lång tid framöver.

Det här är inte rättvist att vi som blir drabbade skall ta hela smällen.

Mistänker ni att grejorna är stulna , medela polisen, det kan ni göra annonymt.
Har vi tur så , kan några få ett straff. eller jobba av skulden.
Antal svar på detta inlägg: 14
Sidor: «1 2

Hur dom gör eller vad de gör kommer jag inte att kommentera.

jag är nu bara ute för att sätta fast så många jag bara kan,
och det kan vi alla göra om vi medelar Polisen allt mistänkt.

Men innan ni bidrar, se över alla era egna hemgrejor, dokumentera allt med bild och spara det på en säker platts.

För har ni inte drabbats , så vet ni inte hur jävligt allt kan bli, den dagen ni kan bli drabbade.

Dokumentationen är också er hjälp mot försäkringsbolagen.

Driver ni företag , skall ni göra det samma och ha kundregister och all bokföring på bakup/per dag utanför byggnaden. Det kan rädda er många gråa hår.
Ej heller jag kommer att kommentera hur eller vilka program som finns för att få fram vissa uppgifter.

Gör som Göcke skriver och dokumentera allt ni kan och spara. Det är guld värt den dagen ni blir drabbade.
http://korta.nu/ulql9
Annons
Thomas2 , det är inget större hinder, bara lite irritation och sönderslagna bord.

de här förövarna vet vad de vill ta.

vi har samma utvekling på skolkök, där de bryter sig in och tar bara det de har som beställning.

Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem