Lördag 20 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: TV, film och musik

Digitalbox

Digitalbox

Är det inte så att tv med inbyggd digitalbox håller på att försvinna från marknaden?

Visst det finns ju kvar att köpa,men det tycks som det börja minska!?

Var kan anledningen till det vara? Det är ju perfekt med inbyggd,då man slipper en box mindre.

Nu har man box,dvd,vhs. och en massa sladdar baktill!!
Antal svar på detta inlägg: 8
Upplever snarare att det är tvärtom. De flesta moderna apparaterna har ju inbyggd box och mediaspelare. Däremot upplever jag att boxarna som kopplas till tv håller på att försvinna.
instämmer med sofus
Ha,Ha Finns det någon fullgod tv, med box,dvd,usb,kortläsare?

Har man box och dvd,så saknas antingen usb,eller kortläsare.
Annons
Har haft tre boxar,och alla har gått sönder. När man skickat iväg dom för lagning kommer dom tillbaka efter ett par månader tidigast. Och i ligger en lapp. "Hittade inget fel på boxen"

Så är det nu lika dåliga inbyggda boxar? Så bevare mig väl!!

Men bra är det med inbyggd,bara dom håller!!
En fristående box ska ha bra kylning,minst en dm runt om det står i anv.

Så hur klara sig boxerdelen i en tv som är tre cm tjock?
Inte behöver man en tv med både digital/HD box, dvd, usb o kortläsare.

Tv apparater idag har ju inbyggda digital/HD mottagare och mediaspelare. Finns det en mediaspelare så finns det usb. Mer behövs inte då de flesta apparater numera har nätverksanslutning.

Själv har jag en HD box men mest för att den kan spela in. Har även en separat mediaspelare men kan även använda den som finns i teven. Sladdar är det inte många då det är kopplat med HDMI kablar, som ger bästa bild och ljud.
Vad jag mena med kortläsare är att jag enkelt kan ta kortet ur kameran och sätta det direkt i tv.

Då slipper jag att koppla kameran med kabel till tv. I annat fall måste jag lägga in korten i datorn och kopiera till usb,och sedan sätta det i tv.

Jag vet vad en kortläsare är.

Oftast finns det kortläsare i datorer och har man en modern Tv och nätverk så kör man korten från datorn direkt till Tvn.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem