Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Gmail Manager i FireFox funkar ej

Gmail Manager i FireFox funkar ej

Detta är ett bra tillägg när man har flera Mejl-konto.

Har använt detta tillägg en längre tid men för ett tag sen gick det ej att öppna nåt Gmail konto från Gmail Manager kommer bara upp en ruta att man skall ange lösenord hela tiden ..

Det går ju att öppna gmajl konton på vanligt sätt men men är ju mycke enklare att bara klicka på en ikon så öppnas det konto man vill se på ...

Har två datorer en med XP å en med win7 men det är samma problem på båda.
Använder FireFox 7.0.1

Alt. om det finns nåt annat bra tillägg som hanterar flera mejl-konto ........
Antal svar på detta inlägg: 6
problemet kom när du uppgraderade till 7.01 väl
så leta eller vänta tills en nytt uppgraderat tillägg har kommit ut.
Jag har WebMail Notifier 2.8 i FireFox 7.0.1 och har både gMail och Hotmail och det funkar bra hos mig. Den hämtar både gMail och Hotmail.

Titta om du har den senaste WebMail Notifier'n
Oj förlåt ser att du har "Gmail Manager" och inte den vanliga Notifier jag läste vist fel....

Annons
Då är det väl att vänta å se om de kommer nån uppdatering av Gmail Manager.

DedaPera, tack för tipset om Webmail Notifier, har installerat å det ser ut att funka alldeles utmärkt men
visar bara antal nya mejl för 3 konto , nu har jag 5 gmail-konto som jag bevakar (kanske låter knäppt men det är så) så det vore ju ju bra att få se nya för alla konto. Det går att logga in på alla konto från Webmail Notifier å då ser jag att det finns nya mejl på 4 av 5 konto .
Märkligt att det visar bara för 3 mail för dig.
Jag har faktiskt 5 mail på min visserligen 2 gmail och 3 Hotmail och det visar på alla om det finns nya mail när jag startar Foxen, och högerklickar jag på kuvertet så kan jag välja vilket konto jag vill och är klart direkt automatiskt inloggad

Jag själv tycker att WebMail Notifier är suverän för den säger ifrån så fort man får ny mail när man har Foxen igång ...
Har nu kommit på varför det inte visar antal nya mejl på 2 gmail-konto.

Jo efter en stunds funderande så kom jag på att det är så att dessa två konto har inställningen 'prioiterad inkorg' (alla nya mejl visas då först) när jag ändrade till 'klassiskt läge' så visas antal olästa för ALLA konto ... KANON !!!!

DedaPera Stort tack för detta tips !!!!


Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem