Torsdag 25 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Övrigt

Nu har jag fimpat.Vad efteråt...?

Nu har jag fimpat.Vad efteråt...?

Rökt i 26, 27 år. Har alltid lekt lite med att fimpa så där halv allvarligt. Syftet med att sluta röka förvandlades med åren till mental styrketräning. Jag kunde enkelt låta bli att röka i 2, 3 månader varje år och det kändes kul för varje rökfria dag men jag lyckades ändå aldrig att sluta för gott.
Under senaste åren sedan mitten på 90 talet upplevde jag att det blev svårare och svårare att vara rökfri en längra period. Till slut ändrade jag på den mentala styrketräningen. Jag slutade t ex titta på tv i stället i 2, 3 månader. Att fimpa för gott blev då mer och mer avlägset.
Men nu för 2 veckor sedan hände det plötsligt. Jag rökte inget mer och varit rökfri sedan dess. Jag tror att jag har rökt färdigt nu. För varje gång som jag lät bli att röka blev jag mer och mer röksugen för varje dag som gick men den här gången ogillar jag rökningen mer och mer för varje dag. Men hur håller man då på med hälsan och maten och övervikten nu? Bor ensam och är slarvig med maten. Det ska ändras men vet inte hur! Försöker nu läsa lite men tydligen är mesta uppmarksamheten kring hur man slutar och inte hur man håller hälsan efteråt. Läste också artikeln i SVD idag utan att känna mig starkare tillmods för det. Vänligen förslag...?!

PS! Trodde aldrig att en människa som kan riskera sitt liv för friheten, lämnar livet så maktlös i phillip Moris händer. Och tobakindustrin har mage att påstå att rökning inte är beroende framkallande!!
Antal svar på detta inlägg: 1
Starkt! Verkligen bra gjort-välkommen i klubben

Det där med vikten är ju kanske inte så farligt-det beror ju på hur du lever för övrigt.
Det finns en del bra böcker på biblioteket om mat och näring-fråga personalen.
Alla går ju inte upp i vikt heller-det beror väl på om du byter ut cigarretterna mot nåt annat.
Om du för övrigt lever lite slappt-kör bil,stillasittande jobb,mycket TV så är det kanske läge att börja träna på gym-då får du en chans till ett mycket nyttigare liv nu när du slutat förgifta dig!
Vill du ha handfasta råd-maila mig för information om kost och träning!

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem