Torsdag 25 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Ekonomi och hem

Börsnoterad succé?

Börsnoterad succé?

Hej!

Efter en seg fredagseftermiddag på kontoret och en hel del googling upptäckte jag att företaget Groupon som baseras på att sälja presentkort och kupponger till en billig deal, börsnoterats. Och som rubrikerna lyder är det en succé.

http://www.e24.se/entreprenor/it-prenorer/borssucce-for-groupon_3166250.e24
www.groupon.se

Själv är jag tveksam, jag har själv provat deras tjänster flertalet gånger men för mig är det inte hållbar idé, men jag är också mycket opåläst i ämnet. Och har inte en aning om hur många som faktiskt använder sajten. Vad jag vet är att deras nyhetsbrev får mig att vilja gråta.

Är det någon som har koll på vilken site som faktiskt är starkast? Let'sdeal, live it eller Groupon?

Men vad tror ni? Skulle ni själva köpa in er i bolaget?

Antal svar på detta inlägg: 4
Molmol!

Rabattkuponger är framtiden. Idag fick jag 25:- från ICA. Jag var livrädd att
tappa bort kupongen på väg till butiken. Den var som guld. Löjligt!

Dressmans reklam med tag 3 kalsonger betala bara för två. Den är bra. Men
vem betalar för kalsong 3. Det gör vi ju själva. Men vi är som en flock får.
Kanske ändå dummare.

Köp inga aktier. Den marknaden är bara till för bedragare. Storbedragare.
Som långsiktig investering nej, men som kortsiktig kanske.

Jag tror inte att affärsiden håller på sikt helt enkelt.

Men på kort sikt kan den stiga och det ganska rejält pga av företagets egna uppblåsta framtidsutsikter och den påkostade reklamkampanj som de håller på att genomföra.

Jag får deras nyhetsbrev och det finns en del fina erbjudanden på framförallt resor. Men jag tror aldrig de når de volymer som krävs.

Jag har köpt en deal och det var på Headweb för hyra av film och den var bra 7:-/stk istället för 39:-/stk för 10 filmer.
Finns kanske mer info för dig att läsa här


https://www.flashback.org/sok/groupon
Annons
Haha, @leiake. Sådana kuponger är det bästa.

och @pedhan, tack för tipset men hittade inte riktigt det jag letade efter, å andra sidan vet jag inte vad jag letar efter, men la märke till att folk skriver Group On. Är det deras faktiska namn? Koll på det? Haha.


Edit: Nej det är Groupon. I ett ord. Checkade hemsidan. Nu vet ni


Har aldrig hört om headweb, ska kollas in.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem