Torsdag 18 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Microsoft Security Essentials

Microsoft Security Essentials

Realtidsskydd: PÅ
Virus-och spionprogramsdefinitioner: Aktuell

Hur kommer det sej att ikonen för mitt datorskydd ändras från grön till orange med texten: "Datorn kan vara oskyddad.”

Efter att jag flera gånger har kört "söker igenom" snabb-fullständig-anpassad, då blir ikonen återigen grön med texten: "Datorn skyddad".

Vista Home Premium
Servicepack 2
Ram 1.00 GB
32-bitars
Antal svar på detta inlägg: 9
Egentligen har du svarat på din egen fråga.

Den oranga färgen kommer när datorn inte har blivit genomsökt på ett tag. Den kan vara inställd på en tidpunkt för genomsökning och datorn inte är på.

Den blir ju självklart grön då du gjort en genomsökning och datorn "mår bra".
sofus:
-inställd på en tidpunkt för genomsökning...

Det är rätt som du säger, men det är inte alltid som det passar att jag har datorn på för den inställda tiden.

Min oregelbundenhet gör att jag bara är ute på internet lite då och då under dagarna.

Jag får väl tänka till om och när i fortsättningen...

Tack för uppvaknandet..

lasse940 , avdramatisera hela tänket

när du startar datorn så uppgraderar du och gör en skaning, svårare kan det inte vara.
Annons
Man vill ju göra det enkelt för sig vid uppstart...
Ex: tryck på startknapp, så är allt klart.
lasse940!

Mitt program är inställt att snabbgenomsöka på söndagar kl 02:00. En gång i veckan alltså. Det är mer än nog. Tro mig.

Du kan använda datorn när programmet genomsöker.

Jag stänger aldrig av min dator.Den sköter sig helt själv. Konstigt men sant.
Men det kostar väl att ha skiten igång dygnet om...?

Viloläge= 1 watt. Det är inte mycket för att ha en dator som startar
på några sekunder.

http://tinyurl.com/ck9dd2b
Jag stänger alltid av datorn på natten eller när den inte används. Självklart! Men det är ingen kostnadsfråga. Det bara känns lugnast så. Ev. uppdateringar och diskfragmentering sker helt automatiskt när man startar datorn igen.
Jag har köpt ett antal Led-lampor i min enfald, tänk om det hade funnits Led-dator, men den skulle väl så dyr i inköp så den inte betalar sig på många år...

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem