Tisdag 23 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Windows Live Mail

Windows Live Mail

Ett problem har dykt upp de senaste dagarna. När jag stänger e-postprogrammet får jag frågan: "Det fnns meddelanden som du inte har skickat i Utkorgen. Vill du skicka dem nu?" Oavsett om jag svarar ja eller nej på frågan dyker den upp nästa gång igen. Utkorgen är tom, så vad är problemet och hur löser jag det?
Antal svar på detta inlägg: 11
Sidor: 1 2 Nästa »

du kan ha något i skickat som inte avslutades korrekt eller under utkast
Jag tror också att det är ett mejl som inte avslutades korrekt, under Utkast finns inget. Min misstanke är att det rör sig om ett mejl (en bild) som jag skickade direkt från Picasa utan att ha startat Windows Live Mail. Men hur ska jag få bort det?
har du kollat på mailservern
Annons
Ja, nu har jag gjort det, och hittar ingenting där. (Finns ingen Utkorg men däremot Utkast.)
kasta allt i utkast både på servern och i datorns live mail
Det är definitivt tomt i Utkast både i programmet och på servern.
Picasa använder sig av din standard webläsare, möjligen ligger problemet i webhistoriken , testa att rensa den.
Picasa håller även med vilken mailkonto du skall sända post med

ett tredjeparts program eller windows diskrensning kan kanske hjälpa dig.
Tack för din ihärdighet att försöka hjälpa mig! Dock hjälpte varken rensning av webbhistorik eller diskrensning. Jag får kanske stå ut med att få detta meddelande varje gång jag stänger Windows Live Mail?
Julparune!

Prova att avinstallera Windows Live Essentials.

Därefter laddar du hem nya grejer.
Så brukar jag göra när det "jävlas".

http://explore.live.com/windows-live-essentials?mkt=sv-SE
Problemet är löst, det var trivialt trots allt. Felet satt som så ofta "bakom spakarna". Utkorgen ligger nedanför de tre e-postadresser jag har, och är då osynlig om jag inte drar ner rullningslisten. Där fanns meddelandet,så det var bara att ta bort. Lite genant, men det får man stå ut med. Det var i alla fall bra att få bolla problemet!

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem