Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Inkoppling av skrivare

Inkoppling av skrivare

Jag skall koppla in en skrivare Canon men kommer bara en bit
på väg då det kommer upp att print spooler inte fungerar.
Jag uppmanas starta om datorn men det hindrar programmet,
får göra en norsk,vid omstart samma sak igen.
Vad hur fixar jag detta?
Tomas
Antal svar på detta inlägg: 16
Sidor: 1 2 Nästa »

tango1953
tala gärna om vad det är för model av Canon skrivare
och vilket OS du har.
förmodar att du har USBanslutning till skrivaren.
Jag hade ett liknande problem med installation av en HP laser.
Men jag gick händelser i förväg och trodde att datorn hittade drivrutiner på direkten men funkade inte. Fast Windows 7 brukar fixa det. Sedan skivan och det bara stod å taggade, hände inget. Nytt försök, samma visa. Då gjorde jag en ordentlig diskrensning. Hux flux på några minuter så kom skylten. Skrivaren klar att användas.
Kanske inte hjälper dig, men kan finnas tempfiler å dylikt som kan bromsa.
Om vi antar att du har Windows som operativsystem och din skrivare har USB anslutning som är vanligast med nya skrivare. Windows brukar känna igen alla skrivare och hämta drivrutiner själv, alt att du fått med en skiva med drivrutiner. Om det har blivit några problem bör du ta bort skrivaren i utforskaren och försöka på nytt.
Om du inte har någon skiva med drivrutiner eller om inte Windows hittar din skrivare kan du gå till Canons hemsida och hämta hem nya, var noga att du anger rätt skrivare. Packa upp dom nya drivrutinerna och installera.

Lycka till!
Annons
Jag får inte ordning på grejerna!! Har försökt via Canons hemsida att ladda ner drivrutiner men det blir ERROR.Modellen är MP540 och jag kör XP med usb kontakt
http://goo.gl/bRrCa

välj mjukvara/operativ/språk och sen drivrutin
ladda hem de yngsta och instalera innan du har skrivaren inkopplad, finns skrivaren under skrivare idag, så ta bort den efter det du tagit bort skrivarens usb-kabel och instalera.
Du kan ha råkat ut för att installationen blev felaktig och därför blir det strul hela tiden. Jag har råkat ut för exakt liknande grejor, men jag löste detta genom att ladda ned CCleaner och köra en registerstädning. Därefter fungerade allt.
Har gjort som ni föreslår,men NEJ det vill bara inte.
Tomas
vad får du för error kod
Här lyckades jag ladda ner svenska varianten.

http://goo.gl/tb44M
Jag hade samma probelm. Gaahhh, det tog mig dagar och fixa!!!

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem