Onsdag 24 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Hobby och motor

Saab

Saab

Nu har Saab gått i konkurs, tack vare Ni svenskar favoriserade japanska
bilmärken. Man ska hålla sig till det egna landets produkter, enligt min åsikt.
En svensk motorhistoria har gått i graven!
Antal svar på detta inlägg: 12
Sidor: «1 2

RolleBe: Den mest sålda bilen i Sverige?

Kan tolkas hur som. Det finns olika klienter dvs företag, biluthyrare och privatpersoner.
Den mest sålda bilen bör vara bilar till privatpersoner. Nu räknas den totala omsättningen vilket ger en felaktig bild.
Om alla köpt SAAB hade Volvo gått omkull eller hur resonerar du?
Var tillverkas ex Volvo i dag? Lyxmodellerna på Torslanda och standard modellen i Belgien, Irland.
Var tillverkades SAAB? fel fråga för det fanns inte många delar som tillverkades i Sverige. Tändsystemet ex var Bosch, var kommer de prylarna ifrån?
SAAB monterades däremot ihop i Trollhättan.

Oavsett vad jag svamlar om är det tragiskt om SAAB försvinner.
karlmann, jag ser inte att RolleBe någonstans säger att SAAB är den mest sålda bilen i Sverige? Inte du heller, men det ser ut som du tror att han menar SAAB? Han frågar vilken som är den mest sålda, utan att själv svara på frågan. Så varför hackar du på honom?
Har själv jobbat på SAAB många år och jag anser att företaget inte klarade sig på grund av mycket dålig personalpolitik.
Många på "golvet" gick runt och visste inte vad de skulle göra. Så kallade avbytare satt oftast och fikade eller pratade med kompisar om livet i allmänhet. Sån´t kostar pengar som fan.
Men detta är inte enda orsaken till det sorgliga beskedet.
GM tog en chansning när de köpte SAAB vilket visade sig vare en nitlott. Ett sådant företag behöver sälja väldigt mycket för att vara nöjda.
Finns säkert lika många åsikter som det fanns arbetare(känner för er)på fabriken. Hur som helst är det så synd att det slutade så här. Men jag skulle inte bli förvånad om vårt fina märke(om än i annat namn) skulle återuppstå i en annan skepnad. Hoppas bara att ingengörerna stannar kvar.

Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem