Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Att flytta verktygsfält ?

Att flytta verktygsfält ?

På min stationära dator ( där jag kör Win XP ) har jag flyttat "Aktivitetsfältet" från nederkant på skärmen till högra kanten.
Sedan högerklickar jag på en tom yta i aktivitetsfältet och väljer att starta ett nytt verktygsfält. Först " Skrivbord " och sedan " Datorn ".
Därefter vänsterklickar jag på verktygsfältet Skrivbord och flyttar det till skärmens överkant. Och slutligen vänsterklickar jag på verktygsfältet Datorn och flyttar det till skärmens vänstra kant.
För båda de flyttade verktygsfälten väljer jag alternativen " Alltid överst " och " Dölj automatiskt ". Slutligen högerklicar jag på skrivbordet och väljer att ta bort markeringen för " Visa skrivbordsikoner ". Och nu är skrivbordsbilden helt fritt från ´störande´ikoner´. Vill jag se någon ikon flyttar jag bara markören till skärmens överkant eller vänsterkant och då kommer verktygsfältet fram och jag kan klicka på den genvägsikon jag vill välja.

Min fråga är nu : Varför går det inte att flytta verktygsfält som jag beskrivit ovan på min nyköpta bärbara dator där Windows 7 Home är förinstallerat ?
Det går bara att flytta "Aktivitetsfältet" från nederkant till t.ex högerkant.
Men det går inte att öppna och flytta ett verktygsfält till någon annan sida av skrivbordet. Måste jag avinstallea Win 7 och installera Win XP istället ?
Antal svar på detta inlägg: 4
axe , du är en vanemänniska
inte skall man gå bakåt i utveklingen

visa skrivbordsikoner kan du ju dölja via högerknappen/visa/Visa skrivbordsikoner

och verktygsfältet kan du ju bara högerklika på och välja dölj automatiskt
Ja Göcke , men frågan är hur ska man kunna öppna och flytta t.ex verktygsfältet " Datorn " till vänstra kanten på skrivbordet.
Högerklicka på aktivitetsfältet och välj egenskaper så kan du göra inställningar där
Annons
avmarkera lås Aktivitetsfältet, så kan du flytta det

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem