Lördag 21 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Rea på Apoteket

Rea på Apoteket

Höll på att ramla omkull, när jag passerade Apoteket, de mellandags reade med stora röda banderoller , säljer de överbliven medicin?? , kanske utgången på detta sättet. ?? Markanden får mig snart att spy.
Antal svar på detta inlägg: 10
Men det måste väl ha varit tandkräm och plåster m.m, det kan väl inte ha varit mediciner?
De Privata Apoteken måste ju följa med marknaden !
Ingen tror väl att Riskkapitalisterna satsar på något
om de inte kan göra rejäla vinster ! Både vad det gäller,
äldreomsorg, vårdcentraler och friskolor !!!
Hur de gör sina vinster, är deras "hemlighet" !

Marknaden och viktiga sammhällsfunktioner, som försämras i rasande snabbt, kan få ALLA å envar att vomera.
Idiotiskt med all iver att privatisera, och apotaken har ju blivit specerihandlare, med sitt breddade sortiment.
UR LED är Svenska sammhället,hur F-n ska de kunna bli ordning på torpet igen?
Annons
north , de reade allt som var receptfritt. mm
jag mistänker att de är på fallrepet, de har haft för höga priser, för dyra elräkningar på tända spotlight, osv.

Har ni tänkt på att när ni kommer in på ICA, så lyser det med flera kilowatt på just medicin & kosmetika sidan, medans ni får ha pannlampa när ni skall plocka potatis.
Tror du har rätt där Göcke, på mitt privata apotek tar de 42 kr för en tub Treo, i min speceriaffär (Netto) kostar den 36 kronor.
Avregleringen av apoteket var det dummaste som denna bedrövliga regering har hittat på. Tidigare kostade en ask Panodil med 30 tabletter 38 kronor...idag betalar man samma pris för 20 tabletter. Jag frågade en gång varför det hade blivit så, jo det var lättare att hantera 20 pack askar än 30 pack askar för bensinmackarna och andra som ska sälja dem utanför apoteken.
Undrar vad som händer ett privat apotek går i konkurs på ort där det bara finns ett apotek. Blir den orten utan apotek då?
"pedhan" - ja, det var precis så det blev när det statliga Apoteket lade ner sina butiker på mängder med orter runtom i Sverige. Det finns mänskor på dessa orter som nu fått ett apotek tillbaka just tack vare avregleringen.
Jag håller med om att riskkapitalister är av ondo. Inte minst har det bevisats under denna höst. (fast de 20 mest anmälda "ålderdomshemmen" i Sverige är kommunägda...)
Låt oss ta reda på fakta först o inte bara svepa med propagandan o en massa löst tyckande utan grund...
Apoteken som lades ned är helt och hållet politiskt betingade.
så inte kan man ge avregleringen kred för att de kom tillbaka i privat regi.

snarare då att politiska beslut skapade förutsättningar för privata aktörer att sno marknad./marknadsplatser.
som sen kan försvinna med en avlöning, om platsen inte är vinstdrivande.
Det tror man inte att Apotek kan slå igen och "konka".

Det är som att systembolaget skulle packa ihop. Omöjligt.
Men icke förty så händer det. Jag blev förvånad. Minst sagt.

Nervöst med dom orter som bara har ett apotek.

http://tinyurl.com/84ha8be

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem