Måndag 23 september 2024 vecka 39
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Stöld av tvättmaskiner i hyrehus

Stöld av tvättmaskiner i hyrehus

http://expressen.se/index.jsp?a=283127

Man slutas aldrig att förvånas, nu tar det även tvättmaskiner som är stora som sjutton och väger en hel del. Finns det inga spärrar? Säkert någon tjackpundare som har det knipigt med pengar. Men man kan ju ändå tänka ut något som är lite lättare att sno om man nu skulle göra det vill säga ;)

Jag menar man behöver ju inte ta flera tvättmaskiner som inte är värda speciellt mycket skulle jag kunna tänka mig. Om man jämför med andra saker som skulle vara betydligt lättare att "sno".

Mvh
Eric
Antal svar på detta inlägg: 6
låter som ett beställnings jobb
någon håller på och bygger en egen tvättstuga och har inte råd
med nya prylar.

nu kommer det väl igång en diskussion om man skall montera webb kamera i tvättstugorna igen.
Jag tor att det är samma personer som var i "min" tvättstuga för några år sedan-vi fick också en maskin stulen!

Trodde att det bara var här det hände..dom hade dessutom bara kapat ledningarna till strömmen-livsfarligt!

Fast okej-för vår del var det bar-vi fick en ny och bättre maskin
Kanske var fastighetenvärd själv snott dem.
det hände en kompis hans kåk värden tagit alla tvättmaskiner nästa kåk
Annons

Bra affärer!!!

En tvättmaskin av fabrikat "Wascator" från E-Lux, som brukar härbärgera i tvättstugor, ger antagligen en ganska bra avkastning!

Tänkas på bör ju att nypriset överstiger 25.000 för en maskin, och man kan säkert få ut en 5-10.000 om man har snott en sån!

Nane... Eftersom dom bara har klippt av kablarna till maskinen, så har ju säkringen redan löst ut, därför var kabeln "död", och alltså ofarlig för dom som skulle kommit i kontakt med den.... Lite cyniskt av dig att gotta dig över er nya maskin, för antagligen så har samma försäkringsbolag som höjde din premie i år, fått betala för maskinen, så funkar det.....

Göcke.... Webkamera i tvättstugan är ju en ren o skär tragedi då det är en mycket uppskattad plats och mycket trevlig plats att "busa" lite med sin sambo/fru på...... Skall dom helt döda romantiken i detta grå land, så är dom på god väg....

// M

Gösta.....

Jag trodde du hade abdikerat från IS Forum?

Men den tråden är borta, och du är kvar ?

Fast det är klart, konstigare saker har ju hänt.......

// M
Minion IT: vår tvättmaskin var minst 10 år gammal...så någon försäkringssak var det knappast tal om...så cynisk-nej - vi fick bara en ny maskin tidigare än vi skulle

Så en bra affär var det nog inte med den maskinen..

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem