Torsdag 25 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Uppdatera Bios

Uppdatera Bios

Godmorgon.

Ska vi slå till med en datorfråga så här på årets sista dag?

Har ett Msi moderkort och jag har installerat LiveUpDate och tycker det har funkat som det ska med att förse mig med uppdateringar. Dom uppdateringarna som jag har installerat har gått in som dom ska så jag är mer än nöjd.

Nu till min lilla fråga. Har fått en uppdatering till mitt Bios. Som jag har föstått så är ju Bios lite känsligt att uppdatera så är man dumdristig om man provar?

Vilka är fördelarna med ett nyare Bios om nu uppdateringen funkar som den ska?

Sitter väldigt nöjd med mitt system så jag behöver inte uppdatera för den sakens skull men jag är nyfiken på just Biosuppdateringen.

Antal svar på detta inlägg: 5
Bios updateringen har ju den fördelen att den uppgraderar hur datorn startar och känner igen hårdvara som du har i datorn, men om du inte har tänkt att uppdatera hårdvaran, typ hårddisk osv så kan ju bios kanske inte tillföra dig mer än småsmulor, men det måste du själv läsa på om , genom att se vad som tillförs via bios uppgraderingen.
Tackar för svaret Göcke.

Då slänger jag uppdateringen i papperskorgen.
läs på vad du får först, så du har det i det lilla fickminet, ifall du kommer på andra tankar. ;=)

själv så uppgraderade jag mitt bios i en maskin för att få fler menyer att trimma med. det gjorde det genast enklare för det. men sen så fick jag inget mer av nytta.
Annons
Jag brukar faktiskt låta MSI uppdatera min Bios om den nu föreslår det

Jag har med LiveUpDate och den söker ju klart efter hårdvaran och vilka drivrutiner som finns och uppdaterar om det finns nyare

"få fler menyer att trimma med". Ja, har man den kunskapen så man kan trimma och liknande så förstår jag varför man uppdaterar. Den kunskapen besitter nu inte jag så att jag kan "leka" i Bios. Gör man fel så blir det väldigt fel har jag förstått.

Som du skrev Göcke så har jag nog ingen nytta av uppdateringen förren den dagen jag byter nån hårdvara och den dagen får jag ta tag i detta igen.


Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem