Lördag 21 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Papperstidning

Papperstidning

I många år har jag prenumererat på en dagstidning. Men nu är det slut.
Jag övergår till e-tidning, det verkar mer miljövänligt. Minst sagt.

Mariestads Tidning är på "bettet" i detta avseende. Mycket kundvänliga.
Det tror man inte i en liten stad, men dom kan. Tro mig.
Antal svar på detta inlägg: 22
Sidor: 1 2 3 Nästa »

Kollade och ser att den kostar 510 kr helår. Billigt!
Västerbottens Folkblads e-tidning kostar 1.000 kr. Hade den kostat 510 kr skulle jag också nappa på det. Miljövänligt inte att förringa.
leiake en papperstidning är nog bättre för ditt hjärta än att bli upphettsad på mediabruset på webben.
Jag kan inte tänka mig att vara utan papperstidningen !
Den bästa stunden, är med tidningen och en kopp kaffe
på morgonen, då njuter jag, samtidigt som man
förfasar sig över allt våld och bråk !
De helger man inte får tidningen, känns det tomt !!


Annons
e-tidningar är inte så miljövänliga som man tror

http://goo.gl/X1D1M
Wacko, jag kollade hastigt igenom din länk, beställarna är partiska för papperstidningar, bara det.

Såg att de tog hänsyn till bla enrgianvändningen för att producera datorer för att kunna läsa etidningar. Men de tog inte hänsyn till energianvändning för att producera köksbord att lägga papperstidningen på.

Verkade inte seriöst.
pedhan!

Jag ville bara visa på att bara för att man inte sågar ner ett träd för att få framställt papper så finns det ganska mycket miljöpåverkan i en läsplatta/dator men det glöms ofta bort.
Det finns också massor med referenser till andra institut mm som inte är beställare av rapporten och partiska som du skriver.

Bristerna och osäkerheterna beskrivs i rapporten men det går likväl att dra en del slutsatser.

Jag håller mig till pappers tidningen ett tag till, för det känns lite jobbigt att på morgonen släpa med sig datorn in på dass *S*. Skämt o sido visst är det bra om pappers tidningen minskar för våra skogars skull.
men man kan inte torka sig i arslet med en dator, det kan man göra med tidningen
Det skulle vara något det Göcke....Skulle varit skoj och se din frugas min när hon kan läsa artiklarna om Juholt på din skinande bakdel
Mitt val av e-tidning grundar sig nog inte på skogsavverkningen.
Skogen växer oavbrutet. Det har naturen sett till. När vi människor har slagit
ihjäl varandra, då fortsätter skogen att växa.

Det verkar så onödigt att trycka papperstidningar när det inte behövs.
Men det tar tid att lära sig att läsa E-tidning.

Det var premiär för mig idag. Det gick så där. Ovant. Skall man använda PDF,eller
inte. Det är frågan.

Varför kan man inte dricka morgonkaffe vid datorn och läsa om allt elände.
Gammal vana antagligen. Det skall vara som på "mormors" tid.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem