Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

För många flikar ger blåskärm

För många flikar ger blåskärm

Om jag lägger upp en rad flikar; 5 a 6 eller fler, ur en bildtung site som t.ex aftonbladet, så leder det ofta till att datorn slocknar och ger blåskäm med en följande omstart. Jag misstänker att ram- eller grafikminnet är för litet.
Os är Vista, minnet 2GB, grafik Nvidia 8400m G 128 MB. Några fler här på IS som får problem när man lägger upp lite för många flikar som man senare avser att beta av successivt.
Antal svar på detta inlägg: 14
Sidor: «1 2

zenit: Datorn är nog max 3-4 månader gammal. Batteriet är nog inte slut, för det funkar ju bra att köra datorn på batteridrift och belasta den lika mycket. Det är just när man drar ut laddaren samtidigt som man belastar datorn som den hänger sig. Kan det bli ett spänningsfall just när man drar ut laddaren som batteriet inte hinner med?
fajjer det vara spänningsfall men då låter det i mina öron ändå som att det är batteriet inte som är ok, tycker datorn ska klara gå över till batteridrift i alla fall.
Datorn går väl över till andra energi inställningar när du drar ur sladden, prova att ändra lite på dem.
Annons
@Fajjer
är inte batteriet full laddat i det läget så dippar spänningen drastistkt innan batteriet hinner stabilisera sig och elektroniken tar över urladdningen.

tre alternativ
batteriet når aldrig full laddnivå
övervakningselektroniken i batteriet felaktig
Glapp i anslutningen för spänningsanslutningen från laddaren

det enklaste att testa detta, är att byta batteri
eftersom den är så ny så skall du göra det så fort som möjligt

Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem