Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Övrigt

Fredrik Reinfeldt flaggar för höjd

Fredrik Reinfeldt flaggar för höjd

Fredrik Reinfeldt flaggar för höjd pensionsålder upp till 75 år hmmmmmmmm vilken idiotisk tankande har vår fredrik, han kan knappt skaffa jobb till dem yngre och vill skicka dem äldre direkt från jobb till kistan!
Jag undrar vad är det som händer här i Sverige? är folket verkligen bryr sig inte ? är dem så kalla att dem är styrda via remote control utan att reagera? undrar när folket vacknar? Volvo är borta, Saab är borta och massa företag som i konkurs eller flyttat som BD före detta Vigo i Helsingborg. Jag bara undrar om nogån är vacken
Tack
Antal svar på detta inlägg: 28
Sidor: «1 2 3

ledsen men det ser nu ut att bli blockpolitik i tråden.

håll igen den vinklingen.

själv så träffar jag 60-92åringar varenda vecka för kreativa aktiviteter
men det behöver inte innebära att de jobbar med lön.

Tycker att ni har spårat ur.

man måste skilja på jobb med lön (anställning/egen företagare) eller arbeta som tex volontär ( det gör man frivilligt ) och det gör man som pensionär utan att man behöver någon politisk styrning.

Sen finns det de som har egna företag, de har förmodligen orken kvar,
utav den anledningen att det är andra som har krökt rygg för dem.

Har de inte haft anstälda och har haft tunga lyft så är de lika utsatta som vilken plattläggare eller vårdbiträde som helst.

själv så kan jag inte ens i min vildaste fantasi jobba längre än jag har bestämt själv , alltså så länge kroppen orkar och huvudet och synen är med.
Skulle något av dem falera , då är det kört, inte skolar jag om mig då efter 50års arbete.

att vi måste kalla det valfrihet, det ligger kanske i tiden
men valfriheten ger inte lönejobb till alla.
Göcke:

Utmärkt bra komenterat!



Tack!
North satte egentligen rubriken på denna tråden
orkar vi jobba till 75.
Annons
@ Göcke

Tack FÖR DET DU SKREV :)

Dem vanliga människor alttså dem som är på golvet som jobbar och sliter ingen bryr sig om tyvärr.
Jag tycker det är starkt av Fredrik Reinfeldt att han vill jobba till han blir 75 år jag håller på honom det kommer att stärka svenska skattebetalarna det jag undrar är varför han hela tiden säger att det är svenskarna som skall jobba till 75 år skall inte alla hjälpa till?
All valfrihet är väl bra, sen får man väl hoppas att de som bestämmer inte straffar dom som inte väljer som makten vill. Det vet man ju aldrig i förväg.

Om att jobba till 75, det finns ju grovt indelat 2 typer av jobb, de som har sitt huvud som främsta arbetsredskap och de som arbetar med kroppen.

Jag är/har varit huvudarbetare. Häckat på en kontorsstol, resor och möten o.s.v. Jag har inte slitet ett dugg på kroppen förutom dåligt med muskler då, men det tog jag tag i för en 15 år sen och började träna aktivt. Jag mår prima och kan jobba mycket längre. Men vill jag? Nä jag vill iaf inte ha ett dagligt 8 till 5 pass. Frihet är mycket viktigare än pengar.

De som haft kroppsjobb i hela sitt liv är ju i en helt annan situation. Troligen har de flesta förslitningsskador. Att omskola dom till huvudjobb känns oxo lite långsökt, hjärnan är inte så pigg på nytt efter 60.

Jag tycker det var ett intressant och nödvändigt utspel han gjorde, snart går det annars bara 2 arbetande på 1 pensionär, och då blir vi ett nytt Grekland men utan oliver och medelhav.
Visst ska man få jobba så länge man vill! Men jag som tidigare busschafför valde jag att kliva av i fjor.

För ju äldre man bli ju högre risk för plötslig sjukdom! Den risken tar inte jag i allafall!
Thomas2 du tänkte klokt

Sida:
« 1 2 3


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem