Lördag 21 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Äldreomsorg

Äldreomsorg

Jag läser att endast 197 st. sjuksköterskor i hela Sverige vet hur gamla människor
fungerar. 1,6 % vet lite grann.

Det är med störd tillförsikt som jag inväntar min dom. Den kommer ju om
man lever tillräckligt länge.
Hur svårt kan det vara att lära sig hur gamla människor fungerar. Eller skall vi
säga "inte fungerar". Det vet jag. Det är som att börja svetsa rost på en gammal
bil. Meningslöst.

Man skulle kanske uppfinna ett pulver som man lägger i risgrynsgröten på
morgonen. På kvällen kan man hyra ut dom lediga rummen till studenter eller till
annat inproduktivt såsom "hemlösa" och flyktingar.

Skämt åsido. Det börjar bli sämre tider. Minst sagt!

http://tinyurl.com/6rqfa62

Antal svar på detta inlägg: 5
Socialstyrelsen ger jag inte ett skit för
hela artikeln lyser politiska ränker.
Var glad att du inte ä kvinna oxo leiake för nästan all medicin utprovas på män.
Var just nu på privat äldreboendet och hälsade på. indragen mat på kvällen , mindre personal , sjuksköterskan slutat. allt för att de inte vann upphandlingen. så nu måste de spara rejält för att gå med vinst de månader de har kvar.


var glad du leiake att du klarar dig själv.

jag tycker det ser ut som om de svälter ihjäl de gamla på hemmet.
när de drar in maten de alla har tyck var så bra innan.
Annons
Nu är det nog så att har man hamnat på "hemmet" så är man i mycket dålig form.

Har förstått att en viss aptitlöshet infinner sig på grund av olika medicineringar.
Maten är det nog inget större fel på eftersom personalen oftast äter den med god
aptit.

Det värsta är nog "nätterna" när man ramlar omkull. Då får man ha tur om man skall
få hjälp. Så mycket vet jag.

Hur roligt är det att ligga på golvet i kanske 4-5 timmar ensam och övergiven med
blodet sipprande i ögonen.
som du säger leiake , man är i dåligt skick, kanske säger jag

det räcker ju att man är dement och inte kommer ihåg att man har varit på toaletten, fast man just stängt dörren. eller att man har ätit precis innan och inte kommer ihåg vad man ätit.

det finns alla varianter, den ene i sämre skick än den andra , om det finns skalor för detta.
Man behöver inte vara fullproppad med medicin för att var boende på ett äldreboende.

men i ditt fall ,om du är dement , kanske du inte kommer ihåg att du har ett larm på armen, då kvittar det. du ligger där du ligger, tills de undrar var du är.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem