Torsdag 25 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: TV, film och musik

Flytta musik

Flytta musik

Hej alla kunniga!
Jag har en hel del musik som ligger i min dator. Musiken finns på min iTunes på datorn. Nu vill jag ha en hel del befintliga låtar på ett USB-minne så jag kan spela upp musiken på en nyinköpt ljudanläggning, (den anläggningen finns på ett annat ställe). Jag ser musiken på USB-minnet i datorn, men när jag sedan stoppar in minnet i min bärbara ljudanläggning här hemma så säger den bärbara, NO MUSIC.
Med andra ord, kan man inte spela upp iTunes formatet på en vanlig ljudanläggning?? Ljudanläggningen ska ta emot MP3 format.
Jag har tidigare använt USB-minnet på min andra dator där jag också har iTunes.

Det jag vill är att jag istället för att bära med mej datorn varje gång så hade det varit lätt som en plätt att bara ha minnet. Suck!
Antal svar på detta inlägg: 12
Sidor: 1 2 Nästa »

det du ser är endast en spel-lista om jag fattar din beskrivning rätt.
Joanna!

Prova det här tipset.

1, Stoppa in USB-minnet. USB-minnet dyker nu upp på skrivbordet. (om du har markerat i Finder att enheter ska dyka upp på skrivbordet, det gör du under Finder - Inställningar - Allmänt "Visa dessa objekt på skrivbordet: Externa skivor"
2. Starta iTunes och markera låtarna.
3. Dra över låtarna från iTunes till USB-minnet på skrivbordet.

Lycka till
Jag vet vad felet är!! Jag provade igen med tre låtar. En låt går hur bra som helst, men två funkar inte. Den som funkar har formatet MP3, de två som inte funkar har formatet MP4. Spelaren som jag har här hemma läser bara MP3!!
Annons
Detta gäller Mac.ser jag nu. Finder finns nog bara där.
Kan man göra om formatet???
Man kan konvertera allt.

http://tinyurl.com/7pffu6w
Tack Leiake. Jag letade just efter en svensk konverterare och du har hittat en!!
Jobbar för fullt med musiken. Det fungerar perfekt nu!! Vad glad jag blir!!!
Joanna!

Du är en duktig kvinna, i alla fall på datorer. Det har jag förstått under årens lopp.

Troligen har du många andra goda sidor. Linedance vet jag om.
Musiken ska jag använda till Linedancen. Enkelt att bara bära med sej USB-minnet istället för att bära med sej datorn .
Jag blir glad varje gång jag lär mej något nytt som jag har stor användning för.


Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem