Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Hobby och motor

Vad tycker du om din bil?

Vad tycker du om din bil?

Skulle köpa ny bil för att min gamla hade gått 19700 mil. Men visste inte riktigt vad jag skulle köpa för en, begagnad eller en ny. Valet föll på en ny Kia Cee´d SW 2012 och nu har jag haft den snart en vecka. Måste säga att den motsvarar mina förväntningar än så länge. Kollade noga de märken jag var intresserad av både på internet, hos handlare och bekanta. En helt OK bil för 159.000:- inklusive kamp...

Visa/dölj hela huvudinlägget

Antal svar på detta inlägg: 15
Sidor: «1 2

Ja du Göcke, vacumtorkare var ett elände dom stannade var gång man skulle göra en omkörning i rengnväder. Första bilen jag ägde.
JonahHex!

Citroen var min första bil när jag var arton år. Den var rymlig och stort baksäte.
Jag fick sälja den som skrot då både bilen och baksätet var utslitet.

Bytte toppblockspackning på den själv, men då blev den för pigg.
Vid en poliskontroll var den behäftad med 26-27 trafikfarliga punkter, men jag fick
köra den till verkstad eller bilskrot konstigt nog.

Polisen sade till mig, att om han fick se mig i bilen en gång till, så skulle han se till
att mitt körkort blev indraget på livstid.

http://www.internetstart.se/bildgalleri/pics/04166.jpg
mins den första bilen min far hade , en Ford eifel, framrutan gick att ställa om så den låg horisontellt, och tutan lät som en tjur råmar. Men den var riktigt rolig att köra med sin 3växlade osynkade låda. och så då denna vev som man startade den med

Annars så är det denna bilen en Svart Desoto custom 4dörrars sedan 1947 som väcker mina varmaste känslor, det är den första bil jag minns i släkten och troligen kom jag till i baksätet på den. Fast det talade mina föräldrar tyst om.

http://en.wikipedia.org/wiki/DeSoto_Custom
Annons
har köpt en volvo v50 classic disel. är mycket nöjd har haft den i 1 månad . Minförsta bil var en volvo140från 1969 var väl så där men som första bil var den och. Min andra bil var en volvo amazon 123gt den var snabb cirka 170-180 hk! Den toppade cirka 190 det ni i en amazon!
Jag åkte en gång i Tom Tranas tävlingsbil som en kompis köpt. På 2 växel gjorde den 110 kilometer. Tanken låg i kofferten och rymde cirka 120 liter och vi tankade, på den tiden kom det ut en snubbe och tankade och när det passerade 80 liter gick han ner på knä för att kontrollera om det läckte ut bensin nägonstans. det var en Amazon.

Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem