Tisdag 23 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Hobby och motor

Rekordhög Bensin

Rekordhög Bensin

I dag när jag skulle tanka min bil så stod det 1603 på skylten!!

Det var droppen!!! Jag körde hem utan att tanka en enda liter. Nu står bilen i garaget,och där får den stå tills dom sänker priset!!! Mig ska dom inte bli feta på.

Men folk fortsätter att tanka som inget hänt,med motivering att man måste ha bilen!!

Revolution är det som gäller inom hela EU! Ställ bilen lastbilen och bussar,och bensinbolagen skulle drabbas av fullkomlig panik!!
Antal svar på detta inlägg: 12
Sidor: 1 2 Nästa »

Nu är väl det mesta av bensinpriset moms och skatt...........kanske skulle gå att göra nåt den vägen också.
Har precis pumpat cykeln.
Thomas2!

Bensin är som alkohol, den kommer aldrig upp i sitt rätta värde.

Om Borg vill så kan han sänka drivmedelsskatten med 5:-/litern. Men det vill han
inte för då går Sverige åt helv...e.

Hade Kamprad och IKEA fått vara kvar i Sverige, så hade Borg kunnat sänka
skatten på drivmedel med 8:-/litern.

Om storbolagen får vettiga skatter så sticker dom inte. Då bertalar dom alla
sina skatter i Sverige, och då får vi alltting billigare och dessutom en värdig
ålderdom av Carema eller Capio det har Fredrika Reinfeldt lovat.
Annons
Om storbolagen får vettiga skatter så sticker dom inte.

Ha ,Ha Leiake!! Om du ger dom lillfingret så tar dom hela handen!! Till sist hade Borg fått betala dom för att dom skulle stanna i Sverige!!

Men det är som du säger !! För hög skatt är det och ju mer man höjer ju mer skatt!!

Men enda räddningen skit i bensinen och gör som BoboSlacke pumpa cyckeln!!
Min far dog nyligen, i dödsboet efter han fanns en Toyota Aygo med en 3 cylindrig motor på en liter. Den är miljömärkt och skattebefriad i 5 år. En bekant till mig var intresserad att köpa bilen men ville kunna tanka E85 så jag ringde Toyota och frågade om det gick i den bilen. Svaret var Nej och dessutom så meddelade de att om den 95 oktaniga bensinen kommer att innehålla 10% etanol som det finns förslag på så kommer den bilen att behöva tankas med 98 oktan bensin.

Undrar om myndigheterna vet vad dom håller på med?

Tycker att vi trots allt ska satsa på etanol i det här landet av den anledingen att det skulle kännas så fint att inte göda muslimer i arabland och dryga norrmän i framtiden. Så sänk skatten på sprit så att det kan konkurrera i alla lägen.
pumpa däcken och åk längre
http://www.internetstart.se/bildgalleri/pics/04173.jpg

Lösningen för oss som inte orka cycklar!! Elcyckel!!!
en segway
http://www.segwaystore.se/
Göcke!

Kolla prislistan. Den grejen måste vara osäljbar till privatfolk. Möjligen till polis
och vaktpersonal och instutioner.

Tar jag en tur till ICA med en sådan grej, och parkerar utanför så har jag ingen
Segway längre när jag har handlat färdigt. Man tror att en småstad är rena
paradiset. Glöm det! Här stjäl dom allt löst o fast. T.om rollatorer.

Elcykel är likadant. Man kan inte parkera den medan man går in i affären.
Då är den borta. Troligen är det små ligor från Europa som är på turne´.

http://tinyurl.com/d6mxroe
du har rätt leiake

mitt första förslag är bättre.

pengarana som blir över kan man handla mycket mat för.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem