Lördag 21 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Städning

Städning

En svensk lägger i genomsnitt två arbetsdagar (16 timmar) i månaden på städning.* På ett år blir det nästan 25 dagar, alltså lika mycket som en industrisemester.

Dom måste väl mena två dagar per år!? Vem har tid att städa nu för tiden? Man har ju jämn opp med datorn!!
Antal svar på detta inlägg: 3
Jag tror det städas onödigt mycket i Sveriges bostäder. Men man får ju hålla efter så
att det inte blir för dammigt, för då får man astma-anfall eller något liknande.

Dammsuga utan centraldammsugare är nog meningslöst. Man bara flyttar på dammet från ena hörnet till det andra. Jag har microtrasa!!

Har man husdjur så får man hålla mer noggrann hygien annars blir det för galet.

Jag städar lite varje dag. Då bli det inte så jobbigt. Idag har jag rensat avloppet
i köket. Usch så äckligt. Rensa gammal "skit" efter andra människor. Som bekant så måste man ligga på knä. Det ger en gammal man bekymmer. Ner kommer man
ju. Men upp är värre.
leiake!

Jag tror att du har städhjälp och rutavdrag? Som jag får betala!

Annat var det när jag var liten. Då städade man två ggr. om året vid jul och midsommar! Mor låg på knäna och skurade trägolvet i såpa!

Badade gjorde man vid jul i en träbalja. Först badade far och sen tjocka mor,och lilla jag fick bada i det lilla vattnet och skiten som var kvar!!
Jag har morgonsol rakt in genom sängkammarfönstret.

Då jag satt mig upp på sängkanten ser jag i solstrålarna så j.... mycket damm som flyger omkring, konstigt att man överlever allt som far omkring i luften, det kanske är det som stärker immunförsvaret?

Som väl är så är jag ingen allergiker.

Jag bryr mig heller inte om kvalster dom märks ju inte?! Kanske renare hy?!

Man blev väl härdad sedan man va liten och fick ligga på nyplockad halm i madrassen, jag minns att det luktade så gott och fräscht, inte minst av dom rena lakanen.

Jorå jag städar jag också...




Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem