Torsdag 25 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Mobilen i bilen

Mobilen i bilen

Vad tror ni om detta. Skall man kunna prata och köra bil samtidigt. Det tror
jag kan gå an. Prata alltså, men inget mer. Ringa upp med kortnummer, men
inte mer för då smäller det förr eller senare.

Men sedan har vi ju alla andra finesser i våra smartphone samt SMS och allt
vad det heter. Jag kan knappt skicka ett SMS när jag sitter på en stol så jag
u...

Visa/dölj hela huvudinlägget

Antal svar på detta inlägg: 26
Sidor: «1 2 3

Nå väl! Men det kommer nog inte att bli något förbud mot mobilprat under överskådlig tid!!

Prata på,men håll koll på trafiken!!! Det är det väsentliga.

När man kör buss så sitter man högt. Jag har sett skräckexempel på folk som kört förbi!

Ett tillfälle satt en kvinna och onanerade åt mannen som körde! Otroligt!!!
Min grej om att hastigheten på bilen sänks genom en tändningsavkännare
stryper bränsletillföseln när man vill använda telefonen är bra. Undrar om någon har patent på sådant, annars bjuder jag på det.

En man kör på motorvägen i 130 km/tim vilket är vanlig fart. Då ringer mobilen.

- Hej! Det är din mulliga fru.
- Vad vill du.?
- Inget särskilt. Ville bara höra om du älskade mig.
- Det gör jag inte om du ringer till mobilen i bilen.
- Varför inte då.??
- Nu är jag nere i 30 km. Varenda långtradare kör om mig.
- Varför då.?
- För att du ringer i mobilen. Lägg på, så jag får upp farten igen.

Där har vi troligen reducerat ett onödigt telefonsamtal i framtiden.
Förstår mig inte riktigt på snacket här om att det är meningslöst att ha lagar som ingen bryr sig om. Varför har vi då lag om hastighet???? som ingen jag säger ingen bryr sig om. Varför finns lag om dubbdäcksförbud på vissa gator åtminstone här i Göteborg och Stockholm. Polisen har vad jag vet haft en kontroll på Odinsgatan/Friggagatan som har dubbdäcksförbud. Under en timmes tid tog dom 60 överträdelser.En i minuten alltså. Snacka om laglydighet. Plus en massa andra lagar som är meningslösa i så fall.

Så summan av kardemumman är väl i såfall. SKIPPA ALLA LAGAR SOM HAR MED TRAFIK ATT GÖRA eller inför mobilförbud i bilen omg.

Sen kan man ju komma med en massa andra rent löjliga orsaker som att man inte kan prata med passagerare, ha barn i bilen osv.

Böter är ju också pengar som man kan hoppas staten får nytta av. dhttp://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.818283-gor-forbudet-nagon-skill
Annons
bocarlsson , ta dig en funderare, är det böter du är ute efter eller är det att vi skall sluta snacka i telefon när vi kör bil.??

har du sett att vi kör saktare för att det är förbjudet att köra fort ??
eller att folk blir nedskurna i strimlor för att vi inte får ha kniv på öppen platts
eller pistol osv.

eller att det finns folk som inte använder säkerhetsbälten fast det är lag på att använda dem.

kontentan är att du är ute efter ytterligare en form att jaga in böter via.
istället för att ändra attityd hos alla som använder telefon i bilen.
lägg krutet på det istället.

nej det är inte löjligt att se att även andra saker kan orsaka olyckor.
det handlar alltså om att tappa koncentrationen på bilkörningen.
och det är detta det handlar om.

jag har blivit påkörd bakifrån vid stopp, 4ggr gånger och alla gångerna är det av oupmärksamhet, cdskivbyte, tända rökat, mobiltelefon, och skrikande unge.

så försök att snacka bort det om du kan.
Bara bland ett litet antal människor som besvarat denna tråd, så har en oväntat stor del upplevt incidenter beroende på mobil i bilen.

Skulle andelen incidenter som beskrivits här procentuellt vara ett genomsnitt för hela befolkningen, då skall mobiltelefoni absolut förbjudas i bilen, det måste troligen röra sig om hundratals incidenter om dagen i landet.
north!

Vi kommer nog inte längre i denna tråd. Det verkar som att det finns saker som
är farligare än att prata i mobiltelefon när man kör fordon.

Alla vet att man inte får köra med alkohol i kroppen. Men 16 ooo människor
i Sverige kör just nu med för hög promillehalt.

Man får inte köra avställda och oförsäkrade fordon. Just nu rullar säkert ett par tusen.

Man får inte köra för fort. Just nu är det säkert 1 miljon fordon som gör det bara
i Sverige.

Lagar och förordningar är till för att dämpa överträdelser. Utan dessa förordningar så skulle vi ha en salig oreda. Rena rama anarkin. Folk skulle göra
som dom ville. I så motto är vi ouppfostrade apor.

Sida:
« 1 2 3


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem