Måndag 29 april 2024 vecka 18
Forum
Kategori: InternetStart

Email-adressen i forumet

Email-adressen i forumet

Hej på er,

Tänkte bara kort varna för att lägga in era emailadresser i ett öppet forum som det här. Det finns robotar som söker igenom websajter efter emailadresser och här på internetstart är det enkelt att följa länkar ner i formutet och suga i sig alla adresser. De är dessutom märkta med mailto: enligt konstens alla regler.

Det är med tanke på spam jag varnar.

Antal svar på detta inlägg: 11
Sidor: 1 2 Nästa »

Hej liquidchild,

Tack för ett bra påpekande. Ytterligare en grej som jag får fixa till i min nästa uppdatering. Kanske ska jag ta bort mailto helt.

Mvh Daniel
Hej igen,

Nu publiceras inte längre era e-postadresser i forumet, för mycket riktigt som Liquidchild påpekade finns det spamrobotar som roffar åt sig dessa. Därför blir det bäst att plocka bort dem helt så skyddas vi alla.

I och med att inga adresser längre publiceras har jag nu lagt till att man nu måste fylla i sin e-postadress för att kunna posta sitt inlägg. Detta är enbart i förebyggande syfte och för att vi ska kunna följa upp vem som skrivit inlägget ifall det skulle behövas.
Varför kan man fortfarande skriva mailen? För att ni moderatorer skall kunna maila oss priv?
Annons
Gör som blocket och andra sidor gör. Att det kommer en skrivruta när man klickar på nicket, så ligger mailadressen i någon databas, så att man ej vet vilken adress man skickar till. :D
Daniel,
Du skulle kanske kunna gå ännu längre?
Kolla in den här sidan:
http://www.auditmypc.com/freescan/antispam.html
Hej!

Det vare både bra och dåligt att ta bort e-mail funktionen..så jag observerade en gång att inlägg i forumet med mailadress resulterade i att IS hamnade högst upp på googles sökmotor..(gratisreklam)
Ja.ja..vad är en bal..?

Håller med Fajjer där, det skulle kunna vara en bra lösning! Vad tycker du Daniel?
Hej hej

Tack för feedbacken!

Nu kan man välja att bli ihågkommen och få IS att spara namn och email automatiskt genom att välja "Kom ihåg mig". Jag tyckte detta blev en smidig funktion nu när vi genomförde lite förändringar i forumet.

Anledningen varför jag har satt krav att man måste fylla i sin mailadress är för att vi ska kunna ha möjlighet att följa upp en kontakt om nödvändigt. På detta sätt hoppas vi kunna hålla en fortsatt vänlig nivå i forumet.

En annan aspekt är att vi i framtiden kommer att kunna använda samma nick/mail-funktionalitet för en automatisk medlemsinloggning, men mer om detta senare.

Daniel
Daniel
index bort den forumet mailen på robots.txt
meta om du förstår
Daniel, såg du länken jag posta?
Jag tycker det verkar vara ett bra sätt att åtminstonde minska "robotarnas" effektivitet och där med även lönsamheten för de som håller på...

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem