Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: TV, film och musik

ViaPlay

ViaPlay

Jag har problem med ViaPlay, eller Viasat som inte vill göra något när det inte fungerar.
För ett halvår sedan tog jag ett abonnemang med HD-TV och ViaPlay. Det kom hem en kille som plockade ihop alla grejer. Allt fungerade klockrent. Min gamla inspelningsbara Viasat box, som blev över, ville jag ha i sovrummet istället för den box jag hade där innan. Så jag ringde till Viasat på kvällen och bad dem para ihop mitt Viasatkort med 'de...

Visa/dölj hela huvudinlägget

Antal svar på detta inlägg: 13
Sidor: «1 2

Som kund, eller hund? Aldrig mera Viasat!
Eftersom det har fungerat som det är kopplat, så kan det ju enbart bero på Viasat, (signalen från Viasat) eller deras boxar. När det slutade fungera förra gången, så slutade det på båda boxarna samtidigt. Så det borde ju bero på klantighet igen, från Viasat.
Kruxet är att det inte går att prata med dem.
De vill inte skicka hit någon för att kolla om jag har fullvärdig signal från dem, eller felaktiga boxar. Det enda de säger är, att jag ska krypa omkring på golvet och flytta kablar. Det hjälper inte att jag talar om att det HAR fungerat med den här kopplingen, och kablaget har inte flyttat på sig själv!
Det får bli Allmänna reklamationsbyrån!
Jag fick igång det Göcke. Bröt strömmen igen till Telias gateway. Reset alltså. Då fick jag signal på Via Play. Jag har resetat den förut, utan att få igång ViaPlay, men nu ska jag göra så, om det försvinner igen
vilken suport ViaPlay har .

Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem