Lördag 21 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Eu och Snuset

Eu och Snuset

http://korta.nu/xgyvr

Nu är man på väg att förbjuda snuset bakvägen!! Vad fan har EU med vårt snus att göra?

Dom har käbblat sedan vi gick med i EU om vårt snus!

Hur skulle det funkar med ciggförbud? Sedan vin och öl!! Då blev det nog ramaskrik!!

Får se hur vår regering hantera detta? Man och håller med?!

Finns bara två saker vi kan göra!

1. Lämna EU en gång för alla!

2. Man får tillverka snuset i Norge Och sen får vi köra och hämta det där ifrån, precis som vi gör med ölen!

Snusterrorister!!!
Antal svar på detta inlägg: 22
Sidor: «1 2 3 Nästa »

Redan gjort!!
Snuset skall bort. Om vi skall vara ärliga. Vad skall vi med det till. Beroendeframkallande substanser är inte bra. Det blir missbruk till slut.

Jag tittar ofta på serien Cops på TV. Det verkar ju hopplöst med dessa missbrukare.
Dom gapar och skriker och slåss med dessa tjocka poliser som sätter sig på
dom och hänger med stor möda på dom handbojor. Detta med handbojor verkar
vara svårt. Nu har dom problem med handbojor i Norge. Den där Breivik litar dom
inte på. Jag tycker han ser snäll ut. Lite "pussig" och svullen. Tabletter??

Men "skenet" bedrar. Han är livsfarlig och helt iskall. En sådan psykopat har jag aldrig sett förut. Han slår alla rekord.
Då kan vi också plocka bort alla alkoholhaltiga drycker också eftersom dessa också är starkt beroendeframkallande och kostar staten en massa pengar pga alla alkoholrelaterade sjukdomar. Men se då skulle det ta hus i helvete då i princip alla EU-länder har någon form av tillverkning av alkoholhaltiga drycker som dom tjänar fläskigt med pengar på. Själv varken röker eller snusar jag men jag tycker inte om när de länder som är störst tillverkare av det mest beroendeframkallande som finns, alkohol, börjar skrika om förbud, bara för att dom inte själva tillverkar produkten. Var finns demokratin någonstans? Det är väl upp till Sverige om vi tillåter snus eller ej..
Annons
leiake!!!!

Datorn ska bort!! Den är beroendeframkallande!!
Kaffet ska bort!! Berondeframkallande!!

babo43 är en klok man!!
Thomas2!

Du kan då ta till hemska jämförelser.

STOPPA DATORER OCH SMARTPHONE blir en ny slogan från världshälsoorganisationen.

Överallt man kommer så sitter ungdomar och leker med sina smartphone.
Troligen är dom beroende. Dom kan inte vara utan sin lilla nalle.

Själv sitter jag rätt mycket framför datorn, men inte mer än 4 timmar/dygn.
Annars svullnar fötterna, så jag vågar inte sitta längre.

babo43 är en kvinna.
Leiake
Petitionen är härmed påskriven!

Generellt avskyr jag förbud..... och såklart blir det mer påtagligt när det riskerar drabba mig själv!

Jag har alltid tyckt att Europas förenade stater är en mycket vacker idé, eftersom vi historiskt har så otroligt mycket gemensamt.....(+ att det är nog fasen enda chansen att hävda oss mot andra mer "expansiva" delar av världen)...
men ska de/vi grotta ner oss i såna här småfrågor.... då jäklar undrar jag om jag inte ska ta o tänka om.....

Nä, tillbaka till bondesamhället där alla egentillverkade och avnjöt precis vad de ville...... eller?

/Zap
leiake! I dag säger man en god mankvin, sorry babo43
Zaphod!

Bondesamhälle skall vi inte ha tillbaka med hästar och kor och egentillverkning.
Jag fick nog av detta i min barndom. Det var ett slit. Minst sagt.

Man hade inga sömnproblem precis. Man sov innan huvudet nådde kudden.
Man vaknade tidigt för korna råmade och ville bli mjölkade kl. 05:00. Jag lade
pannan mot kon:s mjuka mage och så fortsatte jag sova medans jag mjölkade.
För att inte få kon:s svansrumpa i ögonen så trädde jag ett cykeldäck över
häcken på kossan. Bra patent tyckte min mor.
Thomas2. Det är ok. Det är inte så lätt att veta vilka vi alla är.
Leiake: Det patentet var det många som körde med. Jag har själv varit med när släktingarna körde med det. Men lära mig mjölka det gjorde jag inte. Jag var en sån där stabo som hälsade på släktingarna, på landet, på sommarlovet..:)
För att återgå till tråden så uttalade sig Nordeas styrelseordförande om EU och jämförde Eu´s demokrati med Kinas....:) Eller avsaknad av den...:)

http://www.dagensps.se//artiklar/2012/04...

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem