Lördag 21 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Äntligen avgjort

Äntligen avgjort

Efter flera år av hot och anklagelser så kom äntligen avgörandet idag, mitt 11 åriga barnbarn skall bo hos sin mamma på heltid och vårdnadstvisten behöver inte fullföljas.

De var komna så långt så att vårdnadsutredaren hade talat med pojken enskilt och därefter hans pappa. Grabben hade sagt att han ville bo hos pappa varannan helg, och att han ville ha en egen nyckel, samt att pappa inte skulle tjata om att han måste spela ishockey.

Detta blev tydligen för mycket, för idag fich hans mamma reda på att pappa tagit tillbaka sin begäran om ensam vårdnad, och samtidigt påtalat att han inte vill se sin son förrän han blir vuxen.

Kan inte påstå att denne man är aspirant till årets pappa, hur kan man som far totalt ta avstånd från sin son, för mig är det helt obegripligt. Han har tidigare betett sig väldigt underligt, påstått att jag var pojkens far, anklagat mig för att vara pedofil, hans mamma skulle enligt honom ha alkoholproblem och att ha bränt honom på armen med en cigarett.

Skulle kunna komma med oerhört mycket mer, problemet nu är att tal om för grabben att hans pappa inte vill träffa honom mer, det får nog bli med hjälp av en barnpsykiater.
Antal svar på detta inlägg: 2
north!

Jag tycker det låter som att den pappan är en dålig pappa. Pojken kan vara glad att
slippa träffa honom mer. Den pappan verkar sjuk. Minst sagt.

Det går att leva utan pappa. Mamma är värre att mista för hon är i regel snällare.
Så tråkigt men ändå så typiskt. Det är "lågt" av denna person.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem