Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Ekonomi och hem

Trissvinst

Trissvinst

Vem tycker ni skall ha vinsten på trisslotten.

Dottern är med i TV och får välja ett kort, antar jag. På detta kort skrapar hon
fram en saftig vinst. Då kan man tycka att det är hennes vinst.

En normal familj kommer överens innan dragningen hur vinsten skall fördelas.
Men här har dom tydligen "soppat" till det ordentligt.

Den som har köpt lotten och betalat och inget avtal är aktuellt. Den är vinnare tycker jag. Vad tycker ni.

http://tinyurl.com/bwtploc
Antal svar på detta inlägg: 13
Sidor: 1 2 Nästa »

Solklart!! Den som köper och betalt för lotten är ägare till lotten,oavsett vem som skrapa fram vinsten!!

Om dottern får ta del av vinsten är väl logiskt! Men hon kan inte ta vinsten bara,och tro att det är hennes!

Vi får väl se! Den som gapa efter mycket,mister ofta hela stycket!!
Thomas2!

Mamman har köpt lotten och har tydligen skrapat fram TV-apparater som gjort henne
berättigad till en TV-dragning.

Av någon underlig anledning så skickar hon sin dotter till TV. Dottern ser väl lite
bättre ut än mamman, som antagligen inte vågar visa sitt tryne, eller så är hon blyg
som violen från Flen.

Innan man far iväg till TV så är väl vinsten på 100.000:- redan klar, så dom måste
väl ha avtalat om detta innan, eller är mamman helt "bombad".

Man skickar väl inte iväg någon med ett värdepapper som kan vara värt 3 miljoner
efter en Tv-sändning.

Instinktivt så tycker jag att mamman ,hur" bombad" hon än är, skall ha vinsten och
därefter dela med sig hälften till dottern.
leiake!!

Om du vinner 100000:- kr. på v75! Men du har dåliga ben så du ber mig att hämta vinsten.

Ska jag då hävda att det är mina pengar,för jag hämtade dom!!



Moderns pengar är det om det inte finns något avtal om annat!!
Annons
Nu får man inte hämta så höga vinster hos ett ombud. Då gör dom konkurs.

Jag fattar vad du menar. Hade vi haft en trisslott som gick till TV-program så
hade jag inte vågat skicka dig ensam. Jag hade "lufsat" med dig om vi så hade
behövt använda två ambulanser.
Dela lika om de bara är mor och dotter, varför bråka så om pengar.
Man kan inte köpa varken ungdom, längre liv eller bättre hälsa för pengar.
Men de kan förstöra sämjan och förkorta både liv och förstöra hälsan.
Vilken glädje är de då med pengar?
Det finns väl inte så mycket glädje över pengar,i alla fall om man inte kan hantera sin ekonomi!!

Det har jag sett prov på i "Lyxfälällan" Förstöra en halv miljon från ett arv på lyxliv!! Och till råga på allt låna lika mycket för att betala sina skulder hoss kronofogen!!
Thomas2!

Den generationen som "Lyxfällan" handlar om har vuxit upp med att allt ordnar sig,
bara man skjuter det framför sig.

Många skäms för att söka tidig hjälp hos anhöriga när det börjar gå snett. Där är knuten på det hela.

Ensamstående mödrar förstår jag har det kärvt. Det vill till att dra runt allt med en
ynklig lön och sömnlösa nätter. Det roliga är att dom äger en bil som tydligen är
betald. Då gråter dom när den säljs. Bilen går före välling.

Det skulle vara intressant att följa upp några stycken som medverkat i programmet
och skämt ut både sig och släkten, och se hur det har gått för dom i dag.

Jag tror att dom sitter i "skiten" igen. Dom är hopplösa fall som dom flesta beroende
alltid blir.


Felet är att dom bor hemma alltför länge,och låter föräldrarna sköta deras ekonomi!

Dom får ju inga som helst ansvar över hur det är att vara sig själv!

PÅ min tid så hade man inte flytta hemifrån när man fyllt 18 år, så fick man en fot i röven och ut!!

Då fick man ta ansvar för sin ekonomi!!
en märklig förlikning, allt annat är 50-50
http://korta.nu/va2xj
Jag läste om detta fall på Aftonbladet, anledningen till att mamman lät dotter skrapa var att "Om hon skulle vinna mycket så skulle hon bli av med sitt bostadsbidrag", konstigt då att hon nu vill ha "del" av vinsten blir hon inte av med bidraget då?

Och om hon hade varit ppå tv och skrapat fram vinsten på 3 miljoner så hade hon inte behövt bostadsbidrag i alla fall. Undrar hur folk tänker emellan åt.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem