Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Google överallt

Google överallt

Som ni kanske vet så är jag väldigt förtjust i webbläsaren Google Chrome, både för sin snabbhet och för att det finns en uppsjö av teman och användbara tillägg.

Nu till det mindre roliga. Har testat alla versionerna av Google Chrome. Stabil, Beta samt Dev som är den minst stabila versionen av dom 3.

Fick lite problem med min nuvarande installation av GC som var den stabila versionen och gick till verket och avinstallerade den. Så långt allting väl men Google Update var fortfarande kvar bland dom autostartande programmen så vad göra?

Jo jag öppnade registret (regedit) och sökte efter både Google och Google Update. Fy bubblan vad det programmet letar sig in överallt, trodde faktiskt inte mina ögon vad mycket jag fick ta bort innan allt var borta från datorn. Fanns även Google i min appdatamapp.

Använd gärma Google Chrome men nu vet ni att det nästlar sig in överallt.
Antal svar på detta inlägg: 19
Sidor: 1 2 Nästa »

Just därför använder jag INGET som har med Google att göra längre.
Goooogle är som ett viruuuuuuuus, finns hos dig hela tiden oavsett om du vill eller ej :P
mm
Annons
Men vad ska man använda då? Finns inget liknande på webbläsar"marknaden" som har så många bra och användbara tillägg.

Sen till snabbheten. Ingen webbläsare som jag har provat når upp till Google Chromes snabba sidrendering. Likadant med uppstartstiden. Trodde faktiskt att Firefox skulle bli bättre nu när 12an kom men icke. Kollar man ändringsloggen på version 13beta1 så kanske Firefox 13 kan bli nåt att ha.

# NEW
* When opening a new tab, users are now presented with their most visited pages
* The default home page now has quicker access to bookmarks, history, settings, and more
# CHANGED
* SPDY protocol now enabled by default for faster browsing on supported sites
* Restored background tabs are not loaded by default for faster startup
* Smooth scrolling is now enabled by default
# DEVELOPER
* 72 total improvements to Page Inspector, HTML panel, Style Inspector, Scratchpad and Style Editor
* The column-fill CSS property has been implemented
* Experimental support for ECMAScript 6 Map and Set objects has been implemented
* Support for the CSS3 background-position property extended syntax has been added
* The :invalid pseudo-class can now be applied to the element
* The CSS turn <angle> unit is now supported
http://c23.nu/2012/02/27/google-ser-dej-overallt-nya-regler-i-mars/
Man tackar Wacko.

Får väl bli att gå tillbaka till Firefox igen då
Ja, allt utom Google, man kanske måste prioritera vad man vill ha, snabbhet eller säkerhet. Och SÅ mycket långsammare blir det väl ändå inte med Firefox?
Nu får leiake vatten på sin kvarn som alltid förespråkat IE. Undrar vilken sökmotor han använder?
Jag är imponerad av alla som kan gå upp 05.20 en lördagsmorron och gapskratta.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem