Onsdag 24 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Övrigt

Ledsen

Ledsen

Jag är en tjej som är 56 år och har jobbat och slitit sen jag var 16 år. Har alltid varit duktig och omtyckt på mina arbetsplatser.

Blev sjuk med värk när jag var 18 år men struntade i det. Jobbade vidare i alla år för jag älskade att arbeta. Känslan varje månad när lönen kom visade att jag gjorde något bra.

Sen vid 49 års ålder så var min kropp totalt slut.

Sjukskrivning, sjukersättning, sjukskrivning, aktivitetsstöd, sjukskrivning o s v.

Uppsagd från jobbet efter rehabiliteringsutredning, arbetsförmedlingen vill inte ha mej. Jag är för sjuk för att arbeta.

Orkar snart inte längre med detta.

Jo, egentligen. Ger inte upp så lätt.

Ursäkta, ville bara lufta mina innersta känslor lite. Tack och kram
Antal svar på detta inlägg: 3
Ja du tycker inte du skall ge upp utan kämpa på .Det konstigt samhälle vi lever i -- varför kan inte du få nån sort av sjuk pansion ? Varför ? Är det dags skapa nåt slags uppror mot alla dessa orättvissor ? Du inte ensam tyvär om det nu är nån tröst :
Tack för ditt svar Jocke458!

Är du ochsä en av dom som känner sej kränkta av svenska staten.

Vad ska man göra?

Jag vet att vi är många.

När jag berättar min historia så tror folk att jag ljuger, det kan inte vara så i det här samhället. Jo, det kan det.

Jag blev glad att du skrev ett svar till mej. Tack!
Eftersom jag ändå är ledsen så kan jag säga att jag saknar "Bea" som var här förrut. Jag tänker mycket på dej om du nu skulle läsa det här utan att svara.

Jag hoppas att du har det bra!

Många kramar från Bambi!

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem