Lördag 21 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Smittspridare

Smittspridare

Visste ni att den största smittspridaren är tangentbordet vid datorerna som finns på hotellen!

Samt Tv-dosan på rummen!

Jag använder alltid engångshandskar vid detta tillfälle! Men det är jobbigt att ta av och på!

Men jag har klarat mig i alla år! Utom en gång "Hongkong" influensan!!
Antal svar på detta inlägg: 2
Äsch, lite baciller är bara bra för att träna upp immunförsvaret.. :P
Inte så konstigt, såg en undersökning förrut där de hade kolla en toalett för män. De hade en person på insidan och en på utsidan, den som var utanför räknade hur många som gick in, den där inne räknade hur många som gick till pissoar och in i båset. (På en tågstation under en hel dag)

Har för mig att denna dag var det i runda slängar 2000 män som alla gjorde något, utav dessa var det knappt 10 som tvättade händerna efteråt, 3 av dessa använde tvål. vem vet vilka som varit inne på toan före dem och vad de bar på osv.

Jobbar som undersköterska och vi har en regel på jobbet: Alltid tvätta och sprita händerna Innan ett jobb och Alltid tvätta och sprita händerna efter ett jobb. Tillbaka lite till undersökningen igen, det räcker med att tvätta händerna under varmt vatten, eller det minimerar risken för att sprida saker vidare.

Och som Thomas2 säger, när en person sitter ensam på ett hotell rum, håller han för munnen när han nyser? Vart river han sig Innan han byter kanal?

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem