Lördag 21 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Misshandlad lärare

Misshandlad lärare

Undrar hur detta blir i fortsättningen. Lärarna blir beväpnade,troligen.

- Mamma!
- Ja min lilla vän.
- Jag vågar inte gå till skolan idag.
- Med du måste,snälla du.
- Varför måste jag det.
- Du är ju i alla fall rektor.


http://tinyurl.com/bvd5tsy

Antal svar på detta inlägg: 7
Ja, jag förstår inte hur detta ska kunna stärka lärarnas auktoritet. Blir det lagligt att slå på lärarna då kan vi nog lägga ner alla skolor för jag tror inte det finns många som vill bli lärare under dom premisserna. Och sen får dom inte slå tillbaka!!! För då tar det hus i helvete! Upp o nervända världen.
Jag som 40-talist, söndagsskolan-folkskola-anställningar-lumpen-anställningar och nu som pensionär.
Hela mitt liv har man fått lära sig vett&etikett och respekt för andra, inte minst gällande regler.
Jag tycker det liknar mer och mer Vilda Western, om meningsskiljaktigheter uppstår, då blir det krig...
Allt detta uppstod på 70-talet när dureformen infördes då även all respekt började avta...
"Visa vem du är-Låt ingen sprätta dig på näsan-ta för dig-, osv osv...
Detta är min åsikt...
Usch vad pessimistiska ni är , men inte hade dureformen med detta att göra , för den kom redan på 60talet. och varför skall inte lärarna få däng?? får de däng så blir ju även elevernas däng legitimt. Tänk positivt
Annons
Inta kunde man säga du till mina chefer på 60-talet!
Örfilar har ingen dött av, för mig blev dom oftast förvarnade.
Jag gillade ändå mina lärare.
Det ÄR inte lagligt att slå på lärare, killen blev ju dömd för misshandeln.
Däremot så dömdes det inte ut skadestånd till läraren för kränkningen som han hade upplevt sig vara utsatt för.
Viss skillnad där.
Jag sa du redan 1962 till min chef , vid den tiden skulle man säga herr stationchef, men han gick in och sa till alla andra att nu säger vi du i fortsättningen när vi står öga med öga med varandra. så inte är det en dureform som har gett dagens snedvridning. Utan helt andra orsaker.
Förstår inte vad som har hänt med skolorna. Snart kommer ju ingen vilja jobba som lärare..

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem