Måndag 23 september 2024 vecka 39
Forum
Kategori: Familj och hälsa

NU har det pajat cykeln igen

NU har det pajat cykeln igen

Jag brukar inte ha lätt att brusa upp numera, har haft det förr. Men jag hade precis lagat min cykel för punktering. Andra gången jag ska ut och cykla med min lagade cykel så är det någon jävel!!! som har skärt däcket och slangen så jag fick laga det igen!! Den här gången gick det på lite över 400 kronor!! Kom precis från cykelreparatören fan vad förbannad man blir! Jag har bott i "finare" områden när jag bodde hemma, men som det är ni vet så är det väldigt svårt att få lägenheter så jag bor i en förort där det sociala problemen är stora... Det är bara att hoppas för de här ungarna att jag inte får tag på dem......... Då kommer den gamla Eric tillbaka för en stund!!!

(Daniel ursäkta mig för att jag skriver så här i ditt forum, men jag är tvungen att skriva av mig lite)

Arga hälsningar
Eric
Antal svar på detta inlägg: 7
Eric , förutom svordomarna så förstår jag att du är arg.
: ändrade rubriken lite

frugan blev av med sin gelesadel på jobbet igår, det är den tredje sedan förra året. var var vi nu , jo 10 cyklar har de hunnit ta också de senaste 10 åren, och två cyklar har de sparkat sönder fälgarna på.

Jag sympatiserar med dej Eric
Jag förstår inte nöjet att sabba för andra.


Man blir inte klok på detta
Tack Göcke! För att du ändrade :) Nu har jag lugnat ner mig lite..

Ni som är lite äldre än mig (jag är 21 snart) har det alltid vart så som det är idag att cyklar försvinner och blir förstörda i samma utsträckning som idag?

Jag tycker det är tråkigt att det är så. Ska man se lite cyniskt på det så vore det ju bättre om det stal cykeln, för jag har ju sån där självriskeliminering (har jag för mig) rent ekonomiskt. Men å andra sidan så får man ju betala för allt detta genom att det höjer hemförsäkringen.

Mvh
/en mycket lugnare eric
Annons
Eric , det är inte bra något av dem. om du blir bestulen så är det självrisken som du skall betala, och är det bara förstörelse så
får du ju betala i alla fall.
Det tråkiga är ju att ingen av de som gör detta får betala tillbaka till de som blir drabbade.
Min 3 vxl kronan pajade dom fälgarna på när dom inte kunde sno den (fastlåst i en stolpe). 1800:- kostar det att köpa nya fälgar hos leverantören!!! En ny cykel kostar 3890:-.
Det blir till att köpa en beg. kronan cykel för ca: 1000:- och slakta.
Tänk om man fick tag i dom jä...
Min 21-växlade cykel blev stulen. Glömde låsa den över helgen... men bor inte i nån stor stad så tycker ändå den borde fått stå kvar, brukar gå bra... tror ändå att det var nån som kom och "lastade" på en massa cyklar med släpvang och drog genom byn.

Sen blev min cykel i stan(har två ) vandaliserad också, den har ståt på samma ställe, ute mitt på stan mittemot systemet, där har den ståt orörd o typ ett år, inte en skavank. Sen blev jag tvungen för att hinna med bussen att ställa den på ett annat ställe. På en helg lyckades dom elda upp halva sadeln, dra ut båda ventilerna ur däcken och lite allt möjligt.
Så det gäller att välja sina ställen.
Göcke tips till din fru. lämna aldrigt cykel brevid gamla tempo.
storgatan.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem