Måndag 23 september 2024 vecka 39
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Det bästa jag har sett på länge

Det bästa jag har sett på länge

Jag vet inte om detta är olagligt enligt de regler som gäller för Internetstart.se, men jag tycker inte att detta är en reklamlänk utan denna länk är ett måste för alla bilburna svenskar som tycker att bensinpriset är för högt. Gå in och läs och bedöm själva!

http://www.bensinskatteuppror.se/
Antal svar på detta inlägg: 7

om bensinbolagen höjer bensinpriset för att de vill ha vinster
så har ju inte skattesattsen höjts för det.
och Bensinskatten stoppar vi i egen ficka [statskassan]
alltså vi betalar till oss själva.
Om vi nu inte vill betala denna skatt,
så måste det förmodligen tas från någon annan.
var det 74miljarder

Men det finns inte med här som allternativ
bara att man inte vill betala skatt.
Olagligt är väl att ta i, irregalt möjligtvis

Håller för övrigt med Guran, skatten måste då tas på annat håll, och vad är bättre än den miljöförstörande verksamheten som man vill minska?
Man ska tänka lite och inte bara ropa "sänk skatten på bensin!" för att man kör mycket bil.
Alla bor inte i storstäder där det finns lokaltrafik, utan där bilen är ett måste vilket man vill eller inte.
Visst, pengarna måste tas någonstans..........man kan ju börja med att beskatta storföretagens vinster. Som det är nu nolltaxerar de flesta och vi vanliga arbetare får dra hela skattebördan. De vinstrika statliga företag som fanns har alla sålts ut för en billig slant till privat ägo.
Annons
Fakta
8 av 10 resor görs med bil.
Av ett literpris på bensin på 11.05 är 7.15 kr skatt.
När bensinskatten infördes 1924 var skatten på 4 öre.
Skatten höjdes vid årsskiftet med 21 öre.
Bilisterna betalar in 8 miljoner kronor i bilskatter varje timme, totalt 74 miljarder om året.
När man tankar går 70 kr på varje hundralapp i skatt.
En genomsnittsbilist kör 1500 mil / år och betalar över 9000 kr bara i bensinskatt. Det motsvarar pålägg på 200 procent.

Göran H , klippte ju in faktat som detta hänvisar till.
det är ju lika för alla som kör bil.
nja föresten, de i storstan åker ju inte upp soppan
de står på tomgång och bränner bort det ändå.
snart får vi väl vägtullar och skall betala ännu mer också.
och hundra tals kronor i p-avgifter. och liknande.
Höj till 400% istället, så kanske de som kan
cyklar till jobbet.
Vi andra får snällt betala.

Jaha.... Det är väl tråkigt att dom skattar ihjäl oss, men det finns säkert anledningar till detta.

Vad som fortfarande bekymrar mig är politikernas höga ovilja och dåliga moral!

Man beskattar i stort sett allt i Sverige, men den lyxartikel som är den dyraste av alla. båten, är fortfarande en obeskattad produkt!

Inför BÅTSKATT NU!

Det finns straffskatt på i stort sett alla lyxartiklar, och dom flesta andra artiklar också.. Hunden tex....

Varför finns det ingen båtskatt? Hur många politiker har själva båt ?

// M
Jag bor på landet, fyra mil från stan dit jag pendlar varje dag med buss. 1.5 kilometer till busshållsplatsen som jag åker till med cykel i dom flesta väder, i värsta fall blir det bilen dit, men inte många gånger om året.
Jag tycker faktiskt det är riktigt skönt att ta bussen, sover både på dit och hemvägen men mp3:n i örat.

Kanske fler som borde göra, och kanske gör om skatten höjs eller åtminstonde ligger kvar på rådande taxa.

Minion, håller med. Vet inget om det men är det som du säger så är det klart det borde införas. Kanske kunde betala lite tandläkarpengar...

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem