Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Övrigt

Felparkerare

Felparkerare

Har någon av er blivit oskyldigt bötfällt för en felparkering i en ort som ni heller aldrig besökt ?
Jag har en granne som "råkat" ut för detta... Man lär va tvungen att betala böterna innan man kan gå vidare, detta har han insett och även gjort.
Men sen då???
Antal svar på detta inlägg: 7
Tydligen ingen som blivit "oskyldigt" bötfälld.
lasse940!

Din kompis har gjort rätt än så länge. Sedan skall han bevisa att han inte har varit
på orten ifråga. Det är många som inte kan bevisa detta på grund av en massa
orsaker.

Jag fick ifrån Strömstad besked om att en av mina bilar smitit från en olycka.
En av mina anställda hade "lånat" en bil av mitt varulager. Han fick sparken och indraget körkort+ lite till. Den resan ångrade han bittert.

Hade jag inte fått honom att erkänna så hade jag själv åkt dit, om jag inte kunnat
bevisa motsatsen.

Din kompis får jobba på detta, annars är det kört.

"Du kan även bestrida en parkeringsanmärkning. Det är viktigt att du betalar i tid även om du bestrider. Om du får rätt skickas pengarna tillbaka. Blanketten för att bestrida hittar du på webbplatsen polisen.se, sök efter Bestridande av parkeringsanmärkning (RPS 695.5 02-10)."
lasse940 Nej har aldrig drabbas av detta! Och inga andra parkeringsböter hellre.

Förmodligen har parkeringsvakten i stridens hetta över att tjäna in en extra kosing råkat skriva fel reg. nummer!

Dessa parkeringsavgifter!!!! Inte klokt!! I lilla hålan Växjö tar man 18 kr i timman i centrum!!

Dom måste tjäna multum eftersom man har råd att ha massor parkeringsvakter??

Nej gör som i Alvesta!! Fri parkering!!
Annons
Läste om någon som fått P bot i Norge på sin jordbrukstraktor åtskilliga mil från

sin hemort.
Jag vet inte om det finns någon statistik på hur många oskyldiga som har drabbats av p-företagens misstag.
Man undrar ändå om eller när jag själv kan drabbas. Detta känns olustigt tycker jag...
Så har då hänt igen, läser i lokaltidningen VLT att en Västeråsare fått parkeringsbot på sin fyrhjuling i Lund trots att den står i ett garage i Funäsdalen.

http://vlt.se/nyheter/vasteras/1.1753171-fyrhjuling-i-funasdalen-fick-p-bote
r-i-lund
problemet är att kunna nå dessa parkerings företag.

men jag har blivit bötfäld av polisen på en ort som jag aldrig besökt
men det visade sig vara en nitisk polis som glömt att han var på en annan platts.


fick betala in först och sedan reglerade det med att man fick fick springa till
banken och ta ut pengarna. men man fick inte göra avdrag för pavgiften för det.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem