Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Regedit-problem Windows 7

Regedit-problem Windows 7

Hallå!

Man ska inte testa saker och ting. Det har jag lärt mig efter lång tids användning av datorn.
Men så gjorde jag detta iallafall och avinstallationen gick bra och en omstart gjordes.

Jag vet att det lämnas kvar en massa nycklar i registret så jag öppnade regedit och började söka. Allt gick bra tills jag kom till nån nyckel som heter Legacy. Dessa går inte få bort på nåt sätt.

Har provat med att ändra rättigheterna så jag blir ägare till dessa men icke sa nicke. Det går inte på nåt sätt att få bort dom.

Sökt på Google utan att hitta nåt vettigt.

Kanske ni kan hjälpa till?

Bild från Regedit: http://6g6.eu/sih0-regedit-ta-bort-legacynycklar-.jpg
Antal svar på detta inlägg: 18
Sidor: 1 2 Nästa »

Hej!
Undvik att ändra i registret om du inte är 130% säker på vad du gör!!!
En rensning av registret är däremot bra för prestandan och det är väl det du är ute efter. Använd ett av de mest kända och använda programmen "CCleaner" som gör ett utmärkt jobb och med tanke på programmets kvalitet tycker många att det är märkligt att det är gratis.
Lycka till!
Vanelli
Gäller det avinstallation av program så rekommenderar jag Revo Uninstaller som gör det som Windows avinstallerare inte gör, nämligen städar bort skräp efter programmet. Även Revo är ett gratisprogram.
Vanelli
Tänkte följa ditt råd Vanelli, men såg att man då också laddar ner Babylon, ett program jag absolut inte vill ha på min dator.
Annons
Givetvis så tar jag inte bort sådant som jag inte vet med 100% säkerhet tillhör det avinstallerade programmet.

Använder också Revo Uninstaller samt CCleaner men denna gången så fick inget av dom programmen bort dessa Legacynycklar.

Hej north!
Var laddar du ner ifrån? Söker du på ccleaner och landar hos tillverkaren piriform så finns några alternativ att välja för nerladdning, testade just filehippo och fick inget som har med babylon att göra. Många gratisprogram finansierar sin verksamhet med installation av andra program samtidigt men är man vaksam går det nästan alltid att klicka bort dessa.
Vanelli
JonahHex - testa Yamicsoft Windows 7 Manager. Det är inte gratis men det går att testa under ett antal dagar och hur man gör programmet gratis ska jag inte nämna här.
Vanelli
Tack för det rådet Vanelli, jag provar igen
JonahHex!
Beklagar att jag inledde med förslag som jag förstår att du tycker är "basic" men kunskapsnivån här är väldigt varierande och en del gör saker som kanske inte är så bra. Men nyfikenhet skapar kunskap även om det kan kosta en och annan ominstallation
Vanelli
Vanelli.

Nej, nej. Så tog jag det inte alls. Alla förslag som kommer är bra och hur ska man veta kunskapsnivån på alla som är på detta forum.

Jag är ingen expert. Låååångt därifrån. Har gjort grodor som fått mig att formatera både en och många gånger.

Tack Vanelli, det fungerade utmärkt!!!

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem