Söndag 28 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Hobby och motor

Fiskgjuse-VARNING

Fiskgjuse-VARNING

VARNING!

När jag försökte gå in på adressen leiake till fiskgjuseboet skrev så kom en stor varning från Norton (mitt anti-virusprogram) som hindrade mig från att gå vidare, de skrev att det är en känd skadlig websida.

Så jag vågar inte gå vidare att titta på boet längre.
Antal svar på detta inlägg: 21
Sidor: «1 2 3 Nästa »

De två kvarvarande Svarta Storkarna har lämnat boet !
Det skulle var intresant att se om de återvänder dit igen..
en websida som vill instalera ett tillägg eller rent av ett program eller en fil,
är ett potentiellt problem (risk).

hur stor risken är säger de ju inte.
de vill med andra ord får er att vakna till innan ni går vidare.
Här är det inget som vill installeras..... så jag fortsätter nog att kolla på dom små till morgonkaffet...... Har hittills inte haft några problem.
Annons
Inga problem här heller. Använder Google Chrome och Antivirusprogram är Microsoft Security Essentials.
allt som varnas är inte problem
och olika skydd ropar olika
Just nu ropar mitt AV prog (Comodo Internet Security) litar du på detta prog?

Ja det gör jag, det är Asus uppdate, skulle jag ge f.n i uppdateringarna?

Till er som inte upplever några "problem", det är nog lite det som är tanken med skadlig kod - just att man inte ska upptäcka eller märka av det.
Med andra ord - bara för ert AV inte säger till eller varnar så betyder inte det att sidan inte är skadlig, innebär heller inte att den är ofarlig bara för att den har varit det tidigare.

Därmed inte sagt att sidan ÄR skadlig, men Symantec är ett av världens största säkerhetsföretag och brukar inte gå ut med varningar i onödan.
Tror inte att dom är ute och "fiskar" kunder på det sättet, genom en sida i estland som visar fåglar, hade nog varit effektivare med facebook, aftonbladet eller något liknande.

Så, som med allt annat - man gör det på egen risk och sunt förnuft.
Ja och detta var 1:a gången jag fick upp en sån en sån här varning Från Norton/Symantec, ändå klickar jag runt på en massa sidor på Internet
kllistra in webadressen här och kolla igen http://safeweb.norton.com/about

jag testade och fick inte samma resultat men det kan vara att norton kollat siten.
Om du kollar när jag skrev varningen så var det den 20/7 jag fick första varningen, igår (30/7) sista varningen, Idag är varningen borta för mig också.


Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem