Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Övrigt

Gps på gott och ont

Gps på gott och ont

Vid en resa i Hamburg i lördags visade gps-n plötsligt till höger. Vi följde den men insåg snart att detta var inte hållbart!!

Enda chansen var att försöka vända i en korsning. Men det var lättare sagt än gjort,det stod bila på båda sidorna,husvagnar och lyktstolpar och konor.

Det var helt enkelt omöjligt att vända,eller backa tillbaka då det kom bilar bakom.

Men vi hade tur!! Dom som bodde där såg var som var på gång och kom ut och flyttade två av bilarna. En bil baxade vi upp på trottoaren.

Efter en halv timmar var vi loss från eländet!! Phuuu!

Men inget ont utan det har något gott med sig!! Vi hamnade uppe på Rebenbar!
Stavas det så?

Då fick vi skåda flickor i kortkortkort!!!

Kontentan av det hela blir!! Lita aldrig på en gps till 100% den kan inte avgöra om du sitter i en smart eller i en 15 meters buss!!
Antal svar på detta inlägg: 8
Thomas2!

Tur att ordnade sig. Vad kör du för konstiga vägar. Kan man köra in, så kan man backa ut heter det ju.

Men här gick tydligen på en riktig nit.

Om man är ute i skogen och orienterar med GPS, så skall man alltid ha en extra karta med sig. Gps är inte att lita på varken i skogen eller i Hamburg.

Angående Reeperbahn och kortkort vill jag inte kommentera. Det blir för
personligt för detta Forum. Tyvärr!
GPS är luriga grejor
Göcke!

Smartphone har ju oftast GPS. Det är kanske därför dom heter smartphone.
Annars hade dom ju hetat något annat. Cellphone, kanske.

Jag testade min GPS från Strandvägen till Österlånggatan 16 . Där ligger mitt
matställe. GPS ber mig ta en sväng om Nya Torget. Typ 500 m omväg. Då är
man inte smart. Men dom kanske vill att man ska titta i skyltfönster på vägen.

Då är man smart!!
Annons
leiake!!!

Jag var resenär för en gång skull!! Men hade jag kört hade detta aldrig inträffat!!

Om det ser ut och vara en liten gata,så kan man ana ugglor i mossen!!
Thomas2!

Kör man därtill en stor buss inne i Hamburg så får man ju vara på "bettet" minst sagt.Jag skulle inte ens våga promenera i den staden.

Han kunde i alla fall inte svänga in på Herbertstrasse, för där har dom satt upp
stora järndörrar i var ända, för att inte turistbussar skall kunna köra in där av
misstag.

Kan du inte skicka ett kort på chauffören så vi får se om han ser normal ut.
leiake!

Han var en god chaufför mycket duktig! Men han begick ett " litet" misstag,då kan det uppstår sådant här elände!!

Men nu blev han en erfarenhet rikare!! Kör efter eget huvud,och inte gps-n i alla väderstreck.

Men tack vare goda Tyska,så slapp vi ringa efter marinhelikoptern.
Thomas2!

Du kan ju köra buss. Säger du att han var bra chaufför så tror jag dig.
Det är nervöst att köra stora fordon i miljonstäder. Man behöver faktiskt dubbla
blöjor på sig. I alla fall om det är premiärtur i den staden.

Kan man vägen efter några resor, då är man kung. Ingen vågar reta ett stort
fordon. Blinkar jag att jag vill byta fil, så flyttar dom på sig som sitter i en Golf.
Det fanns ca 200 tyskar som tittade på detta skådespel !!

Åtminstone några fiskade nog till varandra. "Di dumme swehde" !!

Jag hade medkänsla med honom,inte nog med detta. Han blev tvungen att överskrida körtiden med en halv timmar!!

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem