Måndag 23 september 2024 vecka 39
Forum
Kategori: Familj och hälsa

dator + hjärna

dator + hjärna

http://www.svd.se/dynamiskt/sport/did_9784160.asp#kommentera

Kolla in den här artikeln! Det bådar inte gott för framtiden, tänk att ha Göran Persson som statsminister i 200 år - bläähhh! Karln vet ju inte när han ska avgå och lämna plats till yngre förmågor .
Antal svar på detta inlägg: 5
"OM" det nu skulle vara möjligt att göra om 50 år att tillverka något sådant så ifrågasätter jag varför man skulle vilja ladda ner ett intellekt i datorn. Datorns kapacitet skulle ju inte öka något för att man gjorde ngt sånt i alla fall.

Bättre att acceptera att folk dör och gå vidare i våra liv, det är ju mänskligt helt enkelt!

Jag har läst lite om hur man kan bygga upp sådana här Artificiella NeuronNätverk i en kurs i skolan och jag kan säga så här i alla fall att vi är en bra bit ifrån att nå ända fram till vad artikeln beskriver, så eftersom det är så långt kvar forskningsmässigt kan det ju vara svårt att gissa hur lång tid det kommer att ta. Tycker mest att den innehåller en massa "framtids-svammel".

Sen är redan datorerna idag mångdubbelt överlägsna våra hjärnor i vissa avseenden, exempelvis att följa instruktioner eller räkna matematik. Jag tror personligen att den mänskliga hjärnan kommer vara helt överlägsen maskinens ganska många århundraden frammåt.
En annan sak är ju den moraliska aspekten, varför ska de rika ha möjlighet att leva vidare? De har ju så många fördelar ändå under detta livet. Fattas bara att de får det bättre som dödda oxå!
He he. Ganska kul tanke. :)

Men jag antar att det alltid kommer vara så att om man har snuskigt mycket pengar har man möjligheter att göra saker som man annars inte kunde göra.
Annons
loan det där har inget med "varför ska bara de rika få leva vidare" o göra. Om du vet hur det är när ny teknik kommer så är den alltid dyr för de som utveckla den måste få igen sina pengar därför kostar den alltid så mycket mer när den är ny. Bra exempel är LCD tv och plasma tv, var skit dyra förut nu är de bara dyra. Sedan står det ju även att "fattigt" folk åxå ska ha råd med det sedan men inte i första vändan.
Undrar bara lite stilla...
Vad har man för nytta med att hjärnan "lever" när man själv
är stendöd.....ska den planteras in i någon annan?
Ska vem som helst få reda på vad jag tänkte t.ex. 15/6 1964...?
Hemska tanke....

Ähhh..jag är skeptisk....

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem