Måndag 29 april 2024 vecka 18
Forum
Kategori: InternetStart

Mailadress

Mailadress

Varför har ni tagit bort möjligheten att skriva sin mailadress om man vill? Det står ju bara (publiceras ej). Det är ju inte alla som vill vara hemliga. En kryssruta skulle vara bra.
Antal svar på detta inlägg: 4
Kanske skulle läsa tråden "Email-adressen i forumet" under forumfliken "Internetstart"...
Jorak,

???????
Ett citat ur tråden där Daniel förklarar:

"Nu publiceras inte längre era e-postadresser i forumet, för... " "...finns det spamrobotar som roffar åt sig dessa. Därför blir det bäst att plocka bort dem helt så skyddas vi alla."

Och jag håller med. Det är inte bra att publicera sin mejl offentligt med tanke på all skräppost man får. Om man gärna vill kan man ju välja att skriva in sin epost i forumets vanliga textruta, men i ett forum brukar man ju komminucera genom forumet så att alla kan läsa och inte småprata vid sidan om.

Fast alla får naturligtvis göra som de vill.
Annons
Hej, när jag har skapat en "medlems"-sida med inloggning kan det bli aktuellt med mer avancerade funktioner som du tipsar om och fler därtill. Tillsvidare tyckte jag att det var bäst att skydda alla mot spamrobotarna men kanske kan jag erbjuda mer funktioner senare.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem