Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Ekonomi och hem

SAS

SAS

Hur är det egentligen med flygbolaget SAS ? Har hört att dom skulle vara på fallrepet och kasta in handuken.
Min dotter har varit på arbetsintervju i Stockholm och för tillfället jobbar hon
på dotterbolaget Blue1 och där varslat det om nedskärningar,
Antal svar på detta inlägg: 4
RolleBe!

Det verkar som alla firmor är på fallrepet och vill kasta in handduken. Hoppas dom inte
faller så långt ner att dom aldrig reser sig igen.

Då blir det att sitta och elda upp inredningen i min lya. Samt anrätta olika
varmrätter av nudlar och korvbitar. Korvar som gått 6 veckor över sista datum
anses som delikatesser.

Det sista som lämnar oss är hoppet om en dräglig pension och något att äta.
Tror de får det svårt, nästan omöjligt att konkurrera med lågpris flyget. Vem vill betala flera tusen mer för en resa till Los Angeles, bara som ett exempel. Och inrikes flyget är det omöjligt att konkurrera med t.ex Norwegian, tur o retur Malmö Stockholm kan inte bli billigare än 498 kr!

Norwegian lär också ha planer på att starta trafik över Atlanten!
Både Norweigian och Ryanair använder personal anställda via bemanningsföretag i lågskatteländer. Ingen av deras personal betalar alltså ett öre till svenska staten trots att de är stationerade i Sverige.

EU håller tydligen på och tittar på det här och vad jag förstår så finns det ett förslag att stationeringsorten ska bestämma var man ska skatta.

Så lågprisflyg i framtiden kan snart vara ett minne blott.

Annons
Alla regeringar har kontroll på sk. basvaror. Mjöl, mjöl , mjöl och gurka.

Jag betalar gärna 1000: för en flygresa om jag vet att det är ett självkostnadspris.
Alla mår bra, piloter och övrig personal. Då är jag nöjd.

Man kan nog påstå att infrastruktur tillhör basvararor idag,därför vore det bra om
det blev statligt. Jag tycker allt statligt är tryggt om det sköts som det skall.

Vore väldigt glad om samtliga banker blev statliga i Sverige, innan det är
för sent.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem